Kitap okuma alışkanlığının kazandırılmasında yardımcı bir araç olarak çizgi romanların kullanılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Kitap okuma alışkanlığı üzerine yapılan ulusal ve uluslararası araştırmalarda ülkemizdeki kitap okuma alışkanlığı ve okuma becerisi oranları istenilen seviyede çıkmamaktadır ve bu durum alanyazında bir sorun olarak görülmektedir. Bu nedenle okuma becerisi ve alışkanlığı kazandırmada daha önce yapılan çalışmaların önerileri ve rehberliği doğrultusunda yeni yöntemler ve materyallerin kullanılmasına ihtiyaç vardır. Bu araştırmada okuma alışkanlığı ve okuma becerisi kazandırmak için okuma saatlerinde çizgi romanlar kullanılarak bu konudaki sorunlara alternatif çözüm önerilerinin getirilmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma çerçevesinde durum çalışması olarak desenlenmiştir. Çalışma Gaziantep ilinin Nizip ilçesindeki bir köy ortaokulunda gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcıları araştırmacı ve ortaokul altıncı sınıf öğrencileridir. Araştırmanın verileri gözlem, görüşme ve dokümanlar yoluyla elde edilmiştir. Veriler betimsel analiz ve içerik analizi kullanılarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin hikâye kitabı okuduğu okuma saatlerine göre çizgi roman okuduğu okuma saatlerinde sınıf içi uygulamaların yanında hem okuma ve yazma becerilerinde hem de öğrencilerin okuma alışkanlıklarında olumlu yönde önemli değişiklikler olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Okuma, okuma alışkanlığı, çizgi roman, okuma saati. Over the national and international researches on reading habits in our country, the rates of reading habits and reading skills have not been in the desired level and this situation has been seen as an issue in literature. And therefore, it's a necessary to use new methods and materials through the recommendations and guides of previous studies in gaining reading habits and skills. In this research, it's been aimed of giving alternative solutions to these problems by using comics in reading hours in order to gain reading habits and skills. At the frame of qualitative research, this research has been figured as an case study. The study was performed in a middle school of Nizip in the province of Gaziantep. The participants of the research are the researcher and the 6th grade students of a middle school. The data of the research has been derived by interview, observation and the documents. The data has been observed by using descriptive and content analysis. At the end of the research, significant positive changes over both the students' reading and writing skills and their reading habits have been observed at the hours of the students' comic books reading hours rather than their story books reading hours.Keywords: Reading, reading habit, comic book, reading hour.
Collections