Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yapılandırmacı eğitim yaklaşımına ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin 2005 - 2006 eğitim-öğretim yılında yürürlüğe giren yapılandırmacı eğitim anlayışına ait görüşlerini, bu anlayışı uygulama düzeylerini ve uygulama noktasında yaşadıkları sorunları belirlemek amacıyla hazırlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye Cumhuriyeti Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Kayseri ilinde görev yapan 14 sosyal bilgiler öğretmenidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Veri elde etmek amacıyla nitel araştırma tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmış ve sosyal bilgiler öğretmenleriyle görüşmeler yapılmıştır. Örneklem seçimi için ise amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Verilerin yorumlanmasında kuramsal anlamda çok açık kuramsal temele sahip olan araştırmalarda kullanılan betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilere bakıldığında sosyal bilgiler öğretmenlerinin genel olarak yapılandırmacı eğitim sistemine dair olumlu yaklaşıma sahip olduğu görülmektedir. Bunun yanı sıra araştırma sonucunda ders saatlerinin yetersiz olması, meslekteki çalışma süresi, lisans eğitimlerinin yetersizliği, hizmetiçi eğitim çalışmalarının niteliksizliği, çalıştıkları ortam, idarecilerin yaklaşımı, ders kitaplarının nitelikleri, merkezi sınavlar gibi konularda yaşanan sorunların, yapılandırmacı eğitim sisteminin daha etkin bir şekilde uygulanmasını engellediği sonucu ortaya çıkmıştır.Anahtar Kelimeler:Sosyal bilgiler eğitimi, öğretmen görüşü, uygulama düzeyi, sorun, yapılandırmacılık This research has been prepared to determine the opinions of social sciences teachers about the constructivist education concept that took place in the 2005 - 2006 academic years, the level of application of this understanding and the problems that they experienced in implementation point. The studying research group is the 14 social sciences teachers who are working for the ministry of the Turkish Republic National Education in the Kayseri. In this research, qualitative method of research has been used. In order to obtain the data, Semi-structured interview form of the techniques of qualitative research has been prepared and interviews were performed among the social sciences teachers. Easy reachable case sampling, one of the purposive sampling methods, is used for the selection of the sample. In addition, the method of descriptive analysis is discussed in the interpretation of the data.According to the results obtained in the research, it is seen that social sciences teachers generally have a positive approach to the constructivist education system. In addition to this, the result of the research has emerged that the problems experienced in the subjects such as inadequate teaching hours, inadequacy of undergraduate education, lack of undergraduate education, inadequacy of in-service training, environment in which they work, attitudes of administrators, qualifications of textbooks, central examinations prevented the more effective implementation of the constructivist education system.Keywords: Descriptive analysis method, maximum diversity sampling, teacher vision, social sciences education, constructivist education system
Collections