Sosyal bilgiler dersinde farklılaştırılmış öğretim yönteminin öğretmen ve öğrencilere etkisi: Bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı sosyal bilgiler dersinde farklılaştırılmış öğretim yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin kullanılmasının sosyal bilgiler öğretmeni ve öğrenciler üzerindeki etkisini ortaya çıkarmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın uygulaması 2018-2019 eğitim-öğretim yılı içinde Kayseri ili Kocasinan ilçesinde bulunan bir ortaokulun 6. sınıflar içerisinde yer alan bir şubesiyle yapılmıştır. Farklılaştırılmış öğretim etkinlikleri araştırma süreci içinde uzman görüşü alınarak oluşturulmuştur. Araştırmacı sürece etkinlik uygulayıcısı olarak bizzat katılmıştır. Farklılaştırılmış öğretim etkinlik uygulamaları öncesinde gözlem, yarı yapılandırılmış öğretmen ve öğrenci mülakatları; uygulama sırasında öğrenci, öğretmen ve araştırmacı günlükleri; uygulama sonrasında ise yarı yapılandırılmış öğretmen ve öğrenci mülakatları ile ölçme ve değerlendirme testi kullanılarak veriler toplanmıştır. Aynı zamanda nicel veri toplama aracı olarak etkinlik uygulamaları öncesinde ve sonrasında tutum ve motivasyon ölçekleri kullanılmıştır. Nicel veri analizlerinde SPSS paket programı kullanılırken nitel veri analizlerinde betimsel ve içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada, farklılaştırılmış öğretim yönteminin öğrencilerin bilgi, beceri ve değer öğretimine olumlu katkılar sağlayarak kalıcı öğrenmeler üzerinde etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin derse karşı ilgi, istek, tutum ve motivasyonları ile başarılarını olumlu yönde etkilemiştir. Ayrıca sosyal bilgiler öğretmeni farklılaştırılmış öğretim yöntemi hakkında olumlu duygu ve düşüncelere sahiptir. Bu uygulama süreci öğretmenin mesleki gelişimine olumlu katkılar sağlamıştır. The main purpose of this study is to show the effects of social activities on social studies teachers and students. For this purpose, the research was designed with respect to the action research model which is one of the qualitative research methods. The application of the study was carried out with the students in a 6th grade branch of a secondary school in Kocasinan district of Kayseri province in the 2018-2019 academic year. Differentiated teaching activities were designed by taking expert opinion within the research process. In addition, the researcher also participated in the process as an activity practitioner. Observation, semi-structured teacher and student interviews before differentiated teaching activities; student, teacher and researcher logs during the application; After the application, semi-structured teacher and student interviews and measurement and evaluation test were used to collect data. At the same time, attitude and motivation scales were used before and after effectiveness applications as a quantitative data collection tool. While the SPSS package program was used in the quantitative data analysis, descriptive and content analysis was used in the qualitative data analysis. In the study, it has been finalized that differentiated teaching method is effective on permanent learning by providing positive contributions to knowledge, skill and value teaching of students. Students' interest, desire, attitude and motivations have a positive affected on their success. Moreover, social studies teacher has positive feelings and thoughts about differentiated teaching method. This process has made positive contributions to the professional development of the teacher.
Collections