Gerçekçi matematik eğitimi destekli öğretim yönteminin 6. sınıf alan ölçme konusunun öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretim yönteminin ilköğretim 6. sınıf alan ölçme konusuna ait kazanımların öğretiminde öğrenci başarısına ve öğrenme kalıcılığına olan etkisini araştırmaktır. Bu temel amaca uygun olarak çalışma 15 ders saati boyunca, deney grubuna Gerçekçi Matematik Eğitimi destekli öğretim yöntemi ile yürütülürken kontrol grubuna mevcut öğretim programına uygun yürütülmüştür.Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılında Kahramanmaraş ili, Göksun ilçesinde bulunan bir devlet ortaokulu 6. sınıf kademesinde öğrenim gören 168 öğrenci ile yürütülmüştür. Araştırmanın grupları oluşturulurken çalışmanın yapılacağı sınıfların dersine giren matematik öğretmenlerinin görüşü ve öğrencilerin birinci dönem matematik dersi karne not ortalamaları dikkate alınmıştır.Araştırma deneme modeline uygun bir çalışma olmakla beraber, araştırmada ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama öncesi deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilere alan ölçme başarı ön testi uygulanmıştır. Uygulama sonrasında ise alan ölçme başarı son testi uygulanmıştır. Uygulamadan 4 hafta sonra alan ölçme başarı ön testi, kalıcılık başarı testi olarak uygulanmıştır. Araştırma sonunda elde edilen veriler SPSS 22.00 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılıp dağılmadığını belirlemek için Kolmogorov-Smirnov normallik testi kullanılmıştır. Verilerin karşılaştırılmasında normal dağılıma sahip olanlar için parametrik, normal dağılıma sahip olmayanlar için parametrik olmayan testler kullanılmıştır. Araştırma sonunda, 6. sınıf alan ölçme konusuna ait kazanımların öğretiminde Gerçekçi Matematik Eğitimine uygun yapılan öğretimin öğrenci başarısını artırdığı görülmüştür. Ayrıca Gerçekçi Matematik Eğitimine uygun yapılan öğretimin öğrenme kalıcılığına olumlu bir etkisi olduğu sonucuna varılmıştır. The purpose of this research is to analyze the achievement and permanence of the students in the teaching of the gains of the 6th grade area measurement method whose function is supported by Math Education. In accordance with this basic purpose, the study was carried out for 15 course hours with according to the Realistic Mathematics Education supported teaching method for the experimental group and in accordance with the current teaching program for the control group.The research was carried out with 168 students in 6th grade of a state secondary school located in Göksun district of Kahramanmaraş province in 2018-2019 academic year. While forming the research groups, the opinions of the mathematics teachers who attended the classes of the classes and the students' first grade mathematics report averages were taken into consideration.Although the study was in accordance with the experimental model, a quasi-experimental design with pre-test and post-test control groups was used in the study. Before the application, field measurement achievement test was applied to the students in the experimental and control groups. After the application, the field test success test was applied. 4 weeks after the application, the area was carried out as a pre-test and permanent success test. The data obtained at the end of the study were analyzed using SPSS 22.00 statistical program. Kolmogorov-Smirnov normality test was used to determine whether the data were distributed normally. In the comparison of the data, parametric tests were used for those with normal distribution and non-parametric tests were used for those without normal distribution.At the end of the research, it has been seen that teaching in accordance with the Realistic Mathematics Education in the teaching of acquisitions related to 6th grade area measurement increases the students' achievement. In addition, it was concluded that teaching in accordance with Realistic Mathematics Education had a positive effect on learning retention.
Collections