AMASYA ÜNİVERSİTESİ: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 228
-
3 Numaralı Amasya Şer`iyye Sicili`nin transkripsiyon ve değerlendirmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-07)Bu tez çalışmasında, 1634 – 1635 (H. 1044) yıllarına ait `3 No'lu Amasya Şerʻiyye Sicili'nin transkripsiyonu yapılarak, defterde bulunan belgelerin konularına göre tasnifi ve değerlendirmesi üzerinde durulmuştur. ... -
İlkokulda beslenme eğitiminin beslenme davranış ve bilgi düzeyine etkisi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-02-12)Bu araştırma ile Amasya ilinde bir kamu ilkokulunun 4. sınıf düzeyinde eğitim görmekte olan öğrencilere verilen beslenme eğitiminin öğrencilerin beslenme bilgi düzeyi ve davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma ... -
4 Numaralı Amasya Şer`iye Sicilinin transkripsiyonu ve değerlendirmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-07)Bu çalışmada 1642– 1644 yıllarına ait 4 Numaralı Amasya Şerʻiye Sicil Defteri'nin transkripsiyonu yapılmıştır. Defterdeki kayıtlar konularına göre sınıflandırılmış ve değerlendirilmiştir.Çalışma 3 bölümden oluşmaktadır. ... -
1 numaralı Erzurum ahkâm defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi (s.131-212)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-28)Ahkâm Defterleri tıpkı `Mühimme, Tahvil ve Ruûs Defterleri` gibiDivan-ı Hümayun'da tutulan defterler arasında yer almaktadır. Halkın veyayöneticilerin toplumda karşılaştıkları sorunları bulundukları yerdeçözememesi ... -
Öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-14)Son yüzyılda yaşanan değişim ve gelişmelerle birlikte bireylerin sürece ayak uydurabilmesi kaçınılmaz bir hal almıştır. Bu süreçte bireyler yeni bilgi ve becerileri öğrenmeye gereksinim duymaktadırlar. Bireylerin gereksinim ... -
1 numaralı Erzurum ahkâm defterinin transkripsiyonu ve değerlendirilmesi (s.212-293)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-01-28)Osmanlı Devlet sisteminde adalet önemli bir yere sahiptir. Adaletin sağlayıcısı ise hükümdardır. Bu görev onun adına adli ve idari görevliler tarafından yürütülmektedir. Bu sebeple zulme ve haksızlığa uğrayan halk, hükümdara ... -
Öğretmenlerin öz yeterlik düzeyleri ile kuruma bağlılıkları arasındaki ilişki
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-11)Öz yeterlik bir kişinin belli bir performansı göstermek için gerekli etkinlikleri organize ederek, başarılı bir şekilde gerçekleştirme kapasitesi hakkında, kendine ilişkin inancıdır. Eğitim-öğretim faaliyetlerinin yürütüldüğü ... -
Amasya örneğinde imam hatip lisesi öğrencilerinin beklenti ve sorunları
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-13)1924 yılında medreselerin kapatılmasıyla ülkenin din görevlisi ihtiyacını karşılamak amacıyla Tevhid i Tedrisat Kanunun 4. maddesiyle kurulan İmam Hatip Mektepleri, açıldığı ilk günden bugüne kadar bir varoluş mücadelesi ... -
Birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşler
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-13)Bu araştırma, birleştirilmiş sınıfta görev yapan öğretmenlerin uygulamada karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşlerini belirlemeye yöneliktir. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgubilimsel desen kullanılmıştır. ... -
Sınıf öğretmenlerinin öğretmen özerkliği davranışları akademik iyimserlik düzeyleri ve öğretmen liderliği algıları arasındaki ilişki
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-11-15)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin; öğretmen özerkliği davranışları, akademik iyimserlik düzeyleri ve öğretmen liderliği rollerine yönelik algıları arasındaki ilişkilerin düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın ... -
İlkokul matematik dersi kesirler konusunda geliştirilen sanal gerçeklik uygulamasının farklı değişkenler açısından etkisinin incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-12-03)Bu araştırmanın amacı; ilkokul dördüncü sınıf matematik dersi kesirler konusunda senaryo tabanlı öğrenme yaklaşımına göre, öğrencilerin kesir kavramını ve kesir kavramına bağlı işlemleri içselleştirebilmesine yönelik eğitsel ... -
Sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya ilişkin tutumu ve tutumun iyileştirilmesine yönelik çözüm önerileri
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-11-24)Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya karşı tutumlarını belirlemek ve bu tutumu iyileştirmeye yönelik çözüm önerileri geliştirmek amaçlanmıştır. Bu amaçla sınıf öğretmenlerinin kaynaştırmaya yönelik tutumları ... -
Pozitif psikoloji kapsamında üniversite öğrencilerinde dindarlık diğerkâmlık ilişkisi (İnönü Üniversitesi örneği)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-07)Bu araştırmanın amacı, pozitif psikoloji çerçevesinde üniversite öğrencilerinin dindarlık ve diğerkâmlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi araştırmaktır. Bu sebeple araştırmamız içerisinde görgül araştırmalar içerisinde yer ... -
Din görevlilerinde mesleki doyum Korgan ilçesi örneği
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-09)Meslek, insanın hayatındaki en önemli süreçlerden birini oluşturmaktadır. İnsan, gününün büyük bir kısmını işte çalışırken geçirmektedir. Bu bakımdan bireylerin meslekî doyum seviyesi, hem işin amacına uygun olarak yapılması ... -
Fatih Projesi ile ilgili öğretmen görüşleri(Tokat ili örneği)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-07-14)Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin FATİH Projesi'nin uygulanmasına ilişkin görüşlerinin ve bu görüşlerin bazı değişkenlerle ilişkisinin incelenmesidir. Kesitsel bir araştırma deseni kullanılarak, nicel tarama yöntemi ... -
Sınıf öğretmenlerinin iş mutluluğunu etkileyen faktörlerin incelenmesi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-12)Öğretmenlik bir meslektir fakat kendi de dâhil olmak üzere bütün meslek gruplarındaki insanları yetiştiren temel bir meslektir. Kuşkusuz ki mutlu bir öğretmen, mutlu bir toplum yetiştirir. Bu bağlamda, sınıf öğretmenleri, ... -
Ortaokul öğrencilerinin temel coğrafi kavramları anlama düzeyleri ve kavram yanılgıları (Amasya ili örneği)
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020-10-19)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, sosyal bilgiler dersi coğrafya konularında geçen bazı temel kavramları (iklim, karasal iklim, akdeniz iklimi, karadeniz iklimi, muson iklimi, çöl iklimi, ... -
Sınıf öğretmenlerinin liderlik algıları ve ilkokul yöneticilerinden bekledikleri liderlik davranışlarına ilişkin görüşleri
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-25)Okul yöneticilerinin liderlik davranışları okul için önemli bir etkendir. Son yıllarda Türk Eğitim Sistemi'nde yaşanılan değişiklikler ve farklı uygulamalara gidilmesi yönetim anlayışlarında da yeni düşüncelerin ortaya ... -
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerin Teog başarısının yordayıcısı olarak öz-düzenleme stratejileri ve motivasyon inançlarının sosyo-demografik özellikler ve teknoloji kullanımına göre değişimi
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-09-06)Bu araştırma, sekizinci sınıf öğrencilerin öz-düzenleme stratejileri ve motivasyonel inanç düzeylerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) başarı puanı üzerindeki yordama gücünü belirlemeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, ... -
Ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarısı arasındaki ilişki
(AMASYA ÜNİVERSİTESİ/Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019-10-21)Bu araştırmanın amacı ortaokul 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerisinin akademik başarıya etkisini ve okuduğunu anlama becerisi ile akademik başarının; cinsiyet, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ile ilişkisi ...