Kritik yol yöntemi (CPM) ve bir yol yapım projesine uygulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Gelişmiş ülkelerde oldukça yaygın bir uygulama alanı olan Kritik Yol Yöntemi <CPM), bu çalışmanın esas konusunu oluşturmaktadır. Proje yönetiminde büyük kolaylıklar sağlayan ve anlaşılması son derece kolay olan bu yöntem, büyük meblağ larda sermaye harcamasını gerektiren projelerin planlama, programlama ve kontrolünde büyük bir öneme sahiptir. Elde mevcut sınırlı düzeydeki kaynakların en iyi şekilde kullanılmasında planlama, programlama ve kontrolün özel bir yeri vardır. Proje yönetimine ilişkin planlama tekniklerinden CPM yöntemi, özellikle toplam proje maliyetini minimum yapa cak proje bitiş süresinin belirlenmesi bakımından isletme yöneticileri için hayati derecede önem taşımakta ve isletme yönetiminin karşılaştığı diğer sorunların da en uygun bir şekilde çözümünde yardımcı olmaktadır. Bu çalışmanın ilk bölümünde, CF'M yönteminin tarihsel gelişimi üzerinde durulmuş, proje yönetimi ve serim yaklaşımı açıklanmaya çalışılmıştır. î kinci bölümde, CPM yöntemi izah edilerek proje seriminin oluşturulması, kritik yolun hesaplanması ve proje kontrolü üzerinde genel olarak durulmuştur. üçüncü bölümde, zaman-maliyet analizi yapılmıştır. Dördüncü bölümde, Gaziantep 'in Kilis ilçesinde T. C. Devlet Karayolları tarafından yaptırılmakta olan bir yolda, CPM vyöntemi kullanılarak proje süresi ve zaman-maliyet anal isi yapılmak suretiyle yöntemin yol yapımında nasıl kullanılabileceği, karşılanılan sorunlar ve getireceği yararlar tartışı larak birtakım bulgular elde edilmiştir.Bu bölümde, uygulamanın yapıldığı yol için CPM serimi oluşturulmuş ve `isletmeler için Kantitatif Sistemler` (QSB> bilgisayar paket programın dan yararlanılarak projenin kritik yolu hesaplanmış ve zaman- mal i yet analizi yapılmıştır. Yol yapım projesine ilişkin serim, projenin hazırlanma safhasından yolun asfaltlanarak hizmete açılması safhasına kadar olan tüm faaliyetleri içermektedir. Uygulamanın yapıldığı yol yapım projesinin ihale süre sinden daha kısa bir sürede bitirilmesi halinde, toplam proje maliyetinde büyük meblağlarda bir azalma meydana geleceği sayısal olarak hesaplanmıştır. Sonuç bölümünde ise, çalışmanın genel bir değerlendirme si yapılmış ve ulaşılan sonuçlar ve Öneriler belirtilmiştir. vı ABSTRACT Planning, scheduling and controlling Are important vari able» for the decision maker. The Critical Path Method <CPM> is basically a time-oriented method. CPM helps the manager to estimate the project completion time, to determine the optimum completion time and to calcu late minimum total cost. A major objective o-f CPM analysis is to identify the critical activities of a project. CPM analysis provides to the user a start and finish schedule for each activity, as well as its relationship to other activities in the project. The manager must pay more attention to the critical ac tivities, if the project is to be completed on time. The man ager quickly recognises the problem areas if the project is getting behind schedule. The purpose of this study is to identify a CPM-use meth od for a highway construction project and to apply such a method to a road construction project near Gaziantep, Turkey. In the first part of this study, we gave some historical information about the CPM and try to explain the project man agement and network of the project. In the second part, the CPM is explained and the princi ples of the network, the critical activities and the project controlling methods Are discussed. viiThe third part include» a discussion of the project con trolling method. In the last part, we applied the above mentioned methods to the highway project. For this purpose, a network has been prepared. Using the quantitative methods, the cost and completion time for the project have been calculated. The cost of the project has been calculated for both the normal or accelerated completion time. Also, slack times for each activity have been factored into our calculations. The results of the» application of the CPM to the project indicate that the construction of the highway is more expen sive if the completion time is longerjiand that less expensive when the completion time is shorter. This is so because the fixed cost of the project increases due to inflation and other factors such as when the construction activity slows down or temporarily stops. It would be more cost-effective for the highway department to offer incentives to contractors who apply the CPM techniques to identify critical activities in a project and to reduce the possibility of delays in completing the projects. vi 1 1
Collections