Sekiz dokuz yaş grubu kız ve erkek çocukların psikomotor gelişim düzeylerinin TGMD-II testine göre araştırılması.
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı; Yozgat İli Akdağmadeni İlçesi örneğindeki sekiz ve dokuz yaş grubu kız ve erkek çocukların motor gelişim düzeylerinin araştırılmasıdır. Araştırmaya Yozgat İli Akdağmadeni İlçesi, 75.yıl Cumhuriyet İlköğretim Okulunda I. Kademe 3.ve 4. Sınflarda okuyan sekiz yaş grubunda 60 (30 kız-30 erkek), dokuz yaş grubunda 60 (30 kız-30 erkek) olmak üzere 120 öğrenci örneklem olarak katıldı. Çalışmaya katılan çocuklara TGMD-II testi uygulandı. TGMD-II de alt testler olarak; temel lokomotor beceriler (koşu, gallop, sek sek, sıçrama, durarak uzun atlama, kayma) ve obje kontrol becerileri (durarak top sürme, sopayla topa vurma, yakalama, duran topa ayakla vurma, bel seviyesi üzerinde atış, bel seviyesi altından atış) ölçüldü. Ölçümler tüm çocuklarda ikişer tekrar halinde uygulatılarak başarılı olduğu ve olmadığı beceriler belirlendi. Başarılı olduğu becerilere 1, başarısız olduklarına ise 0 puan verilerek beceriye ait toplam başarı durumu belirlendi. Verilerin çözümlenmesinde gruplara ait verilerin normal bir dağılıma sahip olup olmadığını belirlemede Kolmogorov-Simirnov ve Spahiro-Wilk normallik testleri uygulandı. Sonra gruplar arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için α=0.05 anlamlılık düzeyinde Çift yönlü varyans analizi testi (Two way ANOVA) uygulandı. Önemli bulunan farklılıklar için ikinci seviye testi olarak Tukey's HSD testi uygulandı.Test sonuçlarında TGMD-II lokomotor alt test puanları, obje kontrol alt test puanları ve TGMD-II toplam puanları bakımından; 9 yaş grubunda kız ve erkek çocukların puanları 8 yaş grubu kız ve erkek çocukların puanlarından anlamlı bir şekilde yüksek olduğu tespit edilmiştir (p<0,05). Bilimsel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan TGMD-II testi uygulanarak bir yandan Türk çocukları için normların oluşmasına katkı sağlanırken, diğer yandan öğrenciler arasında cinsiyete ve yaşa bağlı olarak temel motor özellikler gözlenebilecektir.Bilim Kodu : Anahtar Kelimeler : Psikomotor Gelişim, Motor Test, TGMD-II.Haziran, 2020; 110Sayfa The purpose of this study; It is the investigation of the motor development levels of eight and nine year old girls and boys in the sample of Yozgat Akdağmadeni District. Among the second and third grade students of 75. Century Primary School in Yozgat Akdağmadeni, 60 students (30 girls-30 boys) from seven age group and 60 students (30 girls-30 boys) from eight age group totaly 120 students have participated to the investigation as test subjects. The children who are in the experimental group have been tested with locomotor and object control tests according to the TGMD-II. During the measurements; the object control abilities, (Hitting the motionless ball with a stick, Standing dribbling, Catching, Hitting ball by foot, Throwing from upper level of the waist, Throwing from lower level of the waist) and fundamental loco motor abilities (running, hopping, jumping, standing broad jumping, sliding, gallop) are performed by the hole participants by repeating twice and the successful or unsuccessful abilities they have are determined. With the final score evaluated by giving `1` point for the abilities they were successful with respect to their criteria's and by giving `0` point for the abilities they were unsuccessful, their total points were calculated about each skill. In analyzing th data, Kolmogorov-Simirnov and Spahiro-Wilk normality tests were used to determine whether the data of the groups had a normal distribution. Then, in order to determine whether there is a difference between the groups, (two-way ANOVA) test was performed at α = 0.05 significance level. Tukey's HSD test was used as the second level test for the significant differences. In the test results, in terms of TGMD-II locomotor subtest scores, object control subtest scores and TGMD-II total scores; It was found that the scores of girls and boys in the 9 age group were significantly higher than the scores of girls and boys in the 8 age group (p <0.05). By applying TGMD-II test, which is widely used in scientific studies, while contributing to the formation of norms for Turkish children, on the other hand, basic motor features can be observed depending on gender and age.Science Code : Keywords: Psycho-motor development, Motor Test, TGMD-II.June, 2020; 110 pages
Collections