Adana ili merkez ortaokullarında ev ödevlerine ilişkin karşılaşılan sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
BÖLÜM IV ÖZET, SONUÇLAR ve ÖNERİLER Bu bölümde Adana ili merkez ortaokullarında ev ödevleriyle ilgili karşılaşılan sorunlara ilişkin özet, sonuçlar ve önerilere kaynaklara, eklere yer verilmiştir. ÖZET Bu araştırma ortaokullarda ev ödevleriyle ilgili karşılaşılan sorunları saptamak ve uygulamaya yönelik işlevsel önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini 1991-1992 öğretim yılında Adana il: merkez ilçelerinde devlet ortaokullarının 3. sınıf öğrencileri, ortaokul öğretmenleri ve 3. sınıf velileri oluşturmuştur. Adana ili merkez ilçelerindeki 34 devlet ortaokulundan, sosyo-ekonomik düzeyleri dikkate alınarak yaklaşık % 25 'i (9 ortaokul) örnekleme alınmıştır. Her tabakadan okul sayısına orantılı olarak rastgele seçiır yöntemiyle orta-üst sosyo-ekonomik düzeyde 2, orta sosyo-ekonomik düzeyde 4, alt sosyo-ekonomik düzeyde 3, okulun seçilmesi kararlaştırılmıştır. örneklem büyüklüğü 600 öğrenci, 600 veli, 300 öğretmen olmak üzere toplam 150C kişi olarak belirlenmiştir. Uygulama sonucu 600 öğrenciye. 510 veliye, 188 öğretmene ulaşılabilmiştir. Verilerin toplanmasında öğrenci, öğretmen ve veliler üzerinde araştırmacı tarafından geliştirilen anket formları kullanılmıştır. Anketlerin ön denemesi özel Güney Lisesi ortaokulu 3. sınıf öğrencileri, öğretmenleri ve velileri üzerinde yapılmıştır. Verilerin çözümünde istatistik tekniklerden Ki-Kare ve yüzde kullanılmıştır. İstatistik sonuçları öğrenci, öğretmen ve veli grupları ve velilerin eğitim düzeylerine göre ayrı ayrı, fakat tek bir ortak tabloda verilmiş ve yorumlanmıştır, öğrenci, öğretmen ve velilerin görüşlerinin hangileri arasında farklılaştığını ortaya koymak için tablolar oluşturulmuştur. Bu tablolar Ek 4'de verilmiştir.
Collections