İşletmelerde pazarlama stratejilerinin önemi ve bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET işletmelerde pazarlama stratejilerinin önemi ve bir uygulama Tez Danışmanı i Prof * Dr. Mustafa MAZLUM Hazırlayan : Bülent ÖZER ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü işletme Anabil im Dalı Yüksek Lisans Tezi Son zamanlarda, dağılan sosyalist blok ülkeleri de dahil birçok ülkede ve bu arada Türkiye'de, `pazar ekonomisi` ne geç iş süreci başlamış bulunmaktadır. Bu, söz konusu ülkelerde faaliyet gösteren firmalar için gerek iç, gerekse d ış piyasada giderek artan rekabet sebebiyle, pazar koşullarında hızlı bir değişim olacağı anlamına gelmektedir. Söz konusu firmalar, ya bu değişime ayak uydurarak vvarlıklarını sürdürecek, ya da piyasadan çekilmek zorunda kalacak tır. Firmaların ortamda meydana gelen değişime uyum sağlaması, geliştirecekleri `doğru` pazarlama stratejilerinin etkili bir şekilde uygulanmasıyla mümkün olacaktır. Doğru pazarlama stratejisi müşterileri tam olarak tatmin edecek en uygun ürünün, en cazip fiyatla, en kolay ulaşılabilecek yerde ve en etkili tutundurma çabalarıyla hedef pazara sunulmasını kapsar. Çalışmamızda, pamuklu dokuma sektöründeki firmalarda pazarlama stratejilerinin nasıl uygulandığı, yapılan bir saha araştırması ile belirlenmeye çalışılmış ve elde edilen bulgularla ilgili bazı öneriler geliştirilmiştir. vı ABSTRACT SIGNIFICANCE OF MARKETING STRATEGIES WITHIN COMPANIES and AN APPLICATION Supervisor : Prof. Dr. Mustafa MAZLUM Prepared by: Bülent ÖZER ÇUKUROVA UNIVERSITY Institute of Social Sciences Department of Business, M.B.A. Thesis Recently, the introductory stage of the `market economy` has begun to be applied in many countries including Türkiye and the dissolving socialist block states. This means that the companies operating in these countries will face an increasing competition which will affect conditions and cause a rapid change both in domestic and foreign markets. The concerned companies will either keep surviving by adapting themselves to the changing environment or they will fail and be forgotten. The effective implementation of the `right` marketing strategies developed by the companies will provide them with a workable adaptation process. The right marketing strategy consists of presenting the most convenient product, at the vi imost acceptable price, in the most accessible place, and by the most effective promotion endeavor to a target market that will fully satisfy the customers. Within the scope of this investigation, through field studies, we have tried to determine how the companies in the cotton stuff weaving industry, carry out their marketing strategies, and here with present some proposals concerning these findings V İİİ
Collections