Teknolojik gelişmelerin Türk bankacılık sektöründeki pazarlama faaliyetlerine olan etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu çalışmamızda, teknolojik gelişmenin bankaların pazarlama faaliyetlerine olan etkisini, yeni elektronik sistemlerin kullanım alanını ve bu sistemlerin kullanımına ilişkin sorunları belirlemeye çalıştık. Tüm dünyada bankacılık alanında hızla gelişen teknoloji, ülkemiz bankalarını da etkilemiştir. Günümüz bankacılığı, elektronik bankacılık adını almıştır. özellikle 1980'li yıllardan itibaren bankalarımız çok hızlı bir gelişim süreci içerisine girmiştir. Birkaç yıl öncesin© kadar bankaların sadece kendi bünyelerinde kullanmış oldukları teknoloji ürünleri, özellikle ülkemizdeki iletişim hatlarının yenilenmesi v© rekabetin artması sonucunda ülke sınırları dışına çıkmıştır, önde gelen bankalarımız gelişmiş ülkelerde kullanılan yeni teknolojik ürün ve hizmetleri, toplumun kullanımına sunmuştur. ülkemizde elektronik bankacılık yatırımlarına büyük önem verilmiştir. Bankalarımızın büyük bir bölümünün altyapısı ve otomasyon çalışmaları tamamlanmış bulunmaktadır. Bu yatırımların basında elektronik fon transferi sistemi gelmektedir. Ayrıca bankalarımızın büyük bir bölümü SWIFT (Dünya Bankalararası Elektronik Haberleşme Sistemleri'.) ağına üyedir. Otomatik vezne makinaları, satış noktasından elektronik fon transferi ile müşterilere 24 saat hizmet sunma olanağını elde etmiştir. Tüketici kredileri ve kredi kartlarında yaygın bir kullanım alanına sahip olmuştur. Ayrıca, telefonla pazarlama hizmeti sunulmakta, dar kapsamlı olsa da, ev ve ofis bankacılığı uygulanmaya çalışılmaktadır. Sadece bireylere değil işletmelere verilen hizmetlerde de teknoloji ürünleri kullanılmaktadır. vBankacılık alanında ortaya çıkan teknolojik yenilikler, özellikle bankalar tarafından sunulan hizmetlere ve hizmetlerin müşterilere ulaştırılmasını sağlayan dağıtım kanallarına önemli etkilerde bulunmuştur. Teknolojik gelişmeler hem yeni hem de kaliteli ürünlerin doğmasına neden olmuştur. Bu ürünler çok hızlı bir şekilde yayılma imkanına kavuşmuştur. Bu durum, müşterilerin ihtiyaçlarını daha kolay ve daha güvenli bir şekilde karsı lamalarını sağlamaktadır. Elektronik bankacılık dağıtım kanallarını kısaltmıştır.. Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni ürünlerden özellikle iki tanesinin dağıtım kanalları üzerinde büyük bir etkisi olmuştur. Bu ürünler kredi kartları ve EFTPOS'dir. Tüm bu gelişmeler bankaların pazarlama faaliyetlerine gereken önemi vermelerini zorunlu hale getirmiştir. Bankalar pazarlama faaliyetlerini, müşterilere en kaliteli hizmet sunma yönünde yoğunlaştırmıştır. Bu durum, bankaların müşterileri daha iyi anlamalarını, onların isteklerine uygun ürün ve hizmet geliştirmelerini gerekli kılmıştır. Günümüzde pazarlama hem bankaların müşteri ihtiyaçlarını karşılamada, hem de hedeflenen kârı elde etmede önemli bir role sahiptir. Türk bankacılık sektörü bugün dışa acık, rekabetçi bir ortamda faaliyetini sürdürmektedir. Hem ülkemizde, hem de yurtdışındaki piyasalarda yaşanan rekabet ortamı, hizmetlerin çeşitliliğini' gerekli kılmaktadır. Türk bankacılık sektörü müşterilerin istek ve arzusuna uygun hizmet sunma, verimliliği artırarak cağ'ı yakalama yönünde faaliyet göstermektedir. vi ABSTRACT The purpose of this study was two fold: First, an attempt was made to determine the effect of technological developments on the marketing activaties of banks. And, second use of electronic systems and related issues were identified. All over the world, electronic banking is the dominant method in dealing with the customer demands, and our banking system is no exception. Since 1980s, Turkish banks have experienced rapid development as a result of improvements achieved in the communication system throughout the country. Some of the up-to-date technological processes and products were in use internally within the bank, but competition in forced the banking industry to expand these product and services for external use; mainly for serving their customers. Turkish banks have invested heavily in electronic banking. Majority of them have completed their work concerning hard-ware improvement and automated services. Electronic-fund-transfer systems are the major results of these investments. By now, several Turkish banks are the members of world-wide SWIFT network (Dünya Bankalararası Haberleşme Sistemleri) With the rapidly increasing number of automatic teller machines, it is now possible for the banks to serve customers without interruption during the 24 hour-day. Consumer credits and credit cards are now in common use. Besides, banks have adapted tele-marketing method and, they are applying home and office banking approaches. Not only individual customers, but also the business community and their bank related activities are covered by the technologically advanced banking approaches.Innovation banking sector especially affected the services offered by the banks as well as the channels of distributions for their services- Additionally, innovations and technologic developments have led to the development of new and high quality products. Now products and services are expanding rapidly; as a result customer needs are met easily and efficiently. Electronic banking has reduced the number of distribution channels. Behind the shortening of distribution channels we see two prominent development in banking sector; credit cards and EFTPOS. All these developments make it necessary for the banks to give more importance to their marketing activities. The direction of the marketing activities assumed by the banks is to increase the service quality to the customer. To deliver quality services to the customer they have to know their customer better and understand their needs. Based on the customer needs only, can they develop services that meet customer requirements. Marketing in the banking sector is assuming an important role now, in terms of meeting customer needs and achieving the planned level of profits. The Turkish banking sector is now operating in an internationally competitive environment. Global competition requires product and service differentiation. The Turkish banking sector is now operating with the aim of matching services and the customer needs and improving productivity.
Collections