Türkiye`de endüstri işletmelerinin müşteri finansmanında kullandıkları tekniklerin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİM DALI DOKTORA TEZİ `TÜRKİYE'DE ENDÜSTRİ İŞLETMELERİNİN MÜŞTERİ FİNANSMANINDA KULLANDIKLARI TEKNİKLERİN KARŞDLAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ` Yöneten: Prof.Dr. Serpil CANBAŞ Hazırlayan: Yıldırım Beyazıt ÖNAL ÖZET Günümüzde, ülkemizde firma kredili satışlarının artmasına paralel olarak alacaklar kaleminin firma varlıkları (aktifleri) içindeki ağırlığı da artmaktadır. Alacaklar kaleminin bu artışı sonucunda kredili satış yapan firmalar açısından müşteri finansmanı problemi daha büyük önem arzetmeye başlamıştır. Öte yandan müşteri finansmanı amacıyla kullanılan kaynakların maliyetlerindeki artışlar bu sorunu daha da ağırlaştırmaktadır. Ülkemizde kredili satış yapan firmaların müşteri finansmanı amacıyla kullanabilecekleri teknikler, yeterli görülmemekle birlikte 1980 öncesi döneme göre büyük ölçüde gelişme göstermiş ve çeşitlenmiştir. Yapılan bu çalışma ile amaçlanan, müşteri finansmanı ve alacak (kredi) yönetimi ilişkisini ortaya koymak ayrıca, farklı yönleri ile doğrudan veya dolaylı olarak müşteri finansmanı amacıyla kullanılabilecek finansman tekniklerini tanıtmak ve bu doğrultuda firmaların sözkonusu tekniklerden ihtiyaçlarına en uygun olanını/olanlarını seçmelerine yardımcı olmaktır. Bu çalışmada ayrıca, `Türkiye'nin 500 Büyük Sanayi Kuruluşu` üzerinde `Alacak Yönetimi ve Müşteri Finansmanı` kararlarının tespitine yönelik olarak bir anket çalışması da gerçekleştirilmiştir. `THE COMPARATIVE STUDY OF CUSTOMER FINANCING TECHNIQUES EMPLOYED BY TURKISH INDUSTRIAL FIRMS` ABSTRACT In our country credit sales have been in an increasing trend. Along with this trend, increases in the rate of receivables oc total assets have also been observed. Due to this increase in the receivables, customer financing of firms with credit sales is becoming an important issue. Furthermore, increasing the cost of resources allocated to finance customers is complicating the credit sales more. Since 1980s variety of techniques have been developed to finance customer credits in this country, though we believe it is still insufficient. The purpose of this study is threefold: First, to examine the relationship between customer financing and management of credit sales. Second, to determine other financial techniques which may have direct or indirect relation to credit sales. Finally, to help firms find out the best technique considering their needs. To accomplish the three purposes we used data concerning receivables management and customer financing, obtained from the largest 500- Industrial Firms in Turkey.
Collections