Havalimanı işletmelerinde yönetim ve organizasyon sorunları (Adana havalimanında bir inceleme)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET HAVA MEYDANLARINDA YÖNETİM VE ORGANİZASYON: ADANA HAVA LİMANINDA BİR İNCELEME Bu çalışmanın amacı, ülkemizde ulaşım hizmeti üretim birimlerinin en büyük sistemlerinden olan DHMÎ Genel Müdürlüğü ve en alt sistemi olan havaliman isletmelerinin yönetim ve organizasyon sorunlarının ortaya çıkarılması ve bu konuda alternatif çözüm önerilerindin geliştirilmesidir. Havayolları ile seyahat etmek koşullarının belirleyici kuruluşlardan biri de kısa adı DHMÎ olarak bilinen Devlet Hava Meydanları İsletmesi Şenel Müdürlüğü ülkemizde rekabete tabi olmayan hizmet üretimi yapan kamu isletmelerinden birisi olan bu kurum, yoğun dıs ve iç ticaret ile artan iç ve dxs yolcu talebi, yetersiz yatırımlar vs'den dolayı yoğun sorunlar yasamaktadır. Bu çalışmanın amacı Devlet Hava Meydanları İsletmesi Genel Müdürlüğünün etkin, doyurucu hizmet sağlamada karşılaştığı sorunları tesbit etmektir. 1. Yolcular, kendilerine sunulan hizmetlerin yeterli ve kaliteli olduğunu düşünmektedirler. 2. Yolcular, kendilerine hizmet veren DHMÎ personelinin eğitim ve beceri düzeylerini yeterli görmektedirler. 3. Yolcular, seyahat başlayıncaya kadar bekleme salonlarında bütün ihtiyaçlarını giderebilmektedirler. ıxAraştırmada DHM1 Genel Müdürlüğü ve en alt sistemlerinden birisi olan Havalimanı organizasyonu yapısının geliştirilmesine temel teşkil etmesi bakımından, bir ulaşım isletmesi olan Havalimanlarının faaliyetleri, organizasyon acısından özellikleri, modern işletmecilik anlayışı çerçevesinde incelenmiştir. Havalimanındaki yönetim ve organizasyon sorunlarını ortaya çıkarmak ve somutlaştırmak amacıyla, anket yöntemi kullanılarak uygulamalı bir inceleme yapılmıştır. İnceleme ülkemizde tüm hava meydan ve limanlarının sayı bakımından ilk sıralamada 6. olan Adana Hava Limanında yapılmıştır.
Collections