Aday spor yönetici adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin belirlenmesi ve karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Aday Spor Yöneticilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi ve Karşılaştırılması. Aksaray Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalı. Yüksek Lisans Tezi. Aksaray. 2011. Araştırmanın amacı, aday spor yöneticilerinin eleştirel düşünme eğilimlerini belirlemek, eleştirel düşünme eğilimlerini cinsiyet, sınıf ve yaş düzeylerine göre karşılaştırmak ve spor yöneticiği eğitimi alan öğrencilerin eleştirel düşünme eğilimleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını incelemektir. Araştırma, Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulları'nın Spor Yöneticiliği alanında eğitim veren on iki üniversite ile sınırlandırılmıştır. Araştırmaya, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde, spor yöneticiliği bölümünde birinci ve dördüncü sınıf düzeylerinde öğrenim gören 726 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Verilerin toplanmasında, Facione, Facione ve Giancarlo (1998) tarafından geliştirilmiş olan Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (KEDEÖ)'nin (California Critical Thinking Disposition Inventory) Kökdemir (2003) tarafından Türkçe'ye uyarlanmış versiyonu kullanılmıştır. Bununla birlikte, katılımcıların bazı demografik özelliklerine ilişkin bilgiler, araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu` yoluyla edilmiştir. Elde edilen verilerin yorumlanmasında; betimsel istatistikler, Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı, Pearson korelasyon katsayısı hesaplanmış ve yapılan karşılaştırmalarda iki yönlü varyans analizi (iki faktörlü ANOVA) tekniklerinden yararlanılmıştır. Araştırma bulguları, spor yöneticiliği öğrencilerinin Kaliforniya Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği'nden aldıkları toplam puanların ortalamasının 204.24 ± 23.36 olduğunu göstermiştir. Buradan hareketle, spor yöneticiliği öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin düşük olduğu söylenebilir. Cinsiyet ve sınıf düzeyine göre karşılaştırıldığında, aday spor yöneticilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinde anlamlı bir fark olmadığı görülmüştür (p>.05). Aynı zamanda araştırma bulguları, spor yöneticiliği öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile yaşları arasında düşük düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu göstermiştir. Sonuç olarak, aday spor yöneticilerinin eleştirel düşünme eğilimlerinin geliştirilmesi gerektiği söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Spor Yönetimi, Aday Spor Yöneticisi, Eleştirel Düşünme. TMuzaffer Toprak KESKİN. Determination and Comparison of Critical Thinking Dispositions of Pre-Service Sport Managers. Aksaray University Institute of Social Sciences, Master of Science Thesis in Physical Education and Sport. Aksaray. 2011. The first purpose of this study was to determine the critical thinking dispositions of pre-service sport managers and compare them according to gender and grade levels. The second purpose of the study was to examine if there is any significant correlation between pre-service sport managers? critical thinking dispositions and ages. The study was limited with twelve universities including Department of Sport Management in School of Physical Education and Sport. A total of 726 students studying at the first and fourth grade levels during the fall and spring semesters at the 2010- 2011 academic year were included voluntarily in the study. The California Critical Thinking Dispositions Inventory (CCTDI) developed by Facione, Facione and Giancarlo (1998) and adapted by Kokdemir (2003) to Turkish and also a survey prepared by the researcher for gathering some demographic informations were used to collect the data. Descriptive statistics, Cronbach?s alpha reliability and Pearson correlation coefficients were calculated, and also two-way analysis of variance (Two-way ANOVA) was used for the comparison of the data. The results showed that mean score taken from the California Critical Thinking Dispositions Inventory by pre-service sport managers was 204.24 ± 23.36. Accordingly, it can be said that pre-service sport managers have the low of critical thinking dispositios. It was found that there were no significant differences at critical thinking dispositions when compared according to gender and grade levels (p>0.05). The results also showed that critical thinking dispositions of pre-service sport managers demonstrated a weak positive association with age. In conclusion, it can be said that critical thinking dispositions of pre-service sport managers should be improved.Key Words: Sport Management, Pre-Service Sport Manager, Critical Thinking.
Collections