Grup rehberliğinin sosyal yetkinlik beklentisi üzerindeki etkisine yönelik deneysel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
a Z E T Bu araştırma, grup rehberliğinin öğrencilerin sosyal yetkinlik beklentisi üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yap ı lmışt ı r. Araştırma evrenini 1994-1995 öğretim yılında Adana Sıtkı Kulak İlköğretim Okulu 6. ve 7. sınıflarında öğrenim görmekte olan 196 öğrenci, örnek lem i ise 1.96 öğrenci içinden seçilen düşük sosyal yetkinlik beklentili 20 deney grubunda 20 kontrol grubunda olmak üzere toplam 40 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada sosyal yetkinlik beklentisini ölçmek için, araştırıcı tarafından geliştirilen ` Sosyal Yetkinlik Beklentisi ölçeği` ile `Rosenberg Benlik Saygısı ölçeği` kul lanı lmışt ır. Deney grubunu oluşturan ve düşük sosyal yetkinlik beklentisine sahip olduğu saptanan 20 öğrenciye haftada bir birbuçuk saat olmak üzere 8 hafta süreyle sosyal yetkinlik beklentisini arttırmaya yönelik `grup rehberliği` uygulanmıştır. Denencelerle ilgili ortalamalar arası farkın önem kontrolü t ile kontrol edilmiştir. Araştırma bulguları, düşük sosyal yetkinlik beklentisini etkilemeye yönelik olarak uygulanan grup rehberliğinin, öğrencilerin sosyal yetkinlik beklentisini arttırmada etkili o lduğunu g östermiştir. II SUMMARY The purpose of this study was to investigate the effect of group guidance on social self-efficacy expectation of students. The target population consisted of 196 sixth and seventh grade students studying at the Adana Sıtkı Kulak Elementary school in 1994-1995 academic year. A sample of 40 students who had low social sel f-ef f icacy expectation level. 20 Of whom assigned to the control group and thee other 20 assigned to the experimental group. In order to measure social self-efficacy expectation of students, A scale was developed by the researcher. As a treatment for the experimental group, of group guidance program to raise the expectation level of social self-efficacy of students was used. The traitment consisted of 90 minute sessions per week, continued for 8 weeks. In relation to the hypothesis the mean differences of experimental and control groups were tested by using t test. The result of the study indicated that group guidance activities to raise the expectation level of social self- efficacy on students who had low social self-efficacy level were found effective. Ill
Collections