Milli Eğitim Bakanlığı okul spor kulüplerinin yapılanması, gelişimi ve güncel sorunlarının tespiti
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okul spor kulüplerinin mevcut yapılanması, gelişimi ve güncel sorunlarının tespiti, okul idarelerinin spora bakış açılarının belirlenmesi ve spor alt yapısı oluşturulurken karşılaşılan sorunların tespit edilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, 2010-2011 yılında Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim ve ortaöğretim düzeyinde, Samsun ili sınırları içerisinde yer alan ve devlet okullarında görev yapan beden eğitimi öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada, beden eğitimi öğretmenlerine 60 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Anketten elde edilen bilgiler ışığında beden eğitimi öğretmelerinin %87'sinin okul spor kulüplerinin yapılanması açısından; dernekler masasına bağlı olmasının doğru bulunmadığı sonucuna ulaşılmıştır.Beden eğitimi öğretmenlerinin %75'i dernekler masasının mevcut mevzuatının okul spor kulüplerinin kuruluşunda ve yapılanmasında sorun teşkil ettiği şeklinde görüş belirtmişlerdir. %73.3'ünün ise Türk sporunun alt yapısının sorunları olduğu konusunda hem fikir olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Öğretmenlerin %72'sinin lig heyetlerinin yetki ve sorumlulukları açısından yeniden yapılandırılması fikrini desteklemişlerdir. Ayrıca örgün öğretimde spora ayrılan ders saatlerinin yetersiz olduğu fikri, öğretmenlerin %80'i tarafından kabul görülmüştür.Bu sonuçlara ek olarak; mevcut durumun eğitim sisteminin bireylerin bütün yönleriyle geliştirilmesine dayalı bir yaklaşımla düzenlenmesi gerektiği fikri, beden eğitimi öğretmenlerinin %80'i tarafından desteklenmiştir.Anket sonucunda öğretmenlerin %95'inin ülkemizdeki sınav sisteminin, velilerin çocuklarına spor konusundaki desteklerini engelleyici rol oynadığı konusunda fikir birliği içerisinde oldukları saptanmıştır.Anahtar Kelimeler1. Beden Eğitimi2. Spor3. Okul Spor Kulüpleri4. Beden Eğitimi Öğretmenleri This study aims to determine the existing organization, development and current problems of sport clubs of schools subordinate to the Ministry of National Education; to determine the views of school administration on sports and to find out the problems encountered while forming a sports substructure. The population of the study consists of teachers of physical education working at primary and secondary schools in Samsun subordinate to the Ministry of National Education during 2011-2012. The teachers were given a questionnaire of 60 questions. In the light of the data obtained, it has been supported by 87% of the teachers that it is not right for the school sports clubs to be subordinate to the board of unions in terms of the organization of sport clubs. 75% of the teachers stated that the existing legislation of the board of unions caused some problems in the establishment and organization of school sports clubs and 73.3% of them agreed that substructure of Turkish sports had problems. 72% of the teachers supported a restructuring of league committees in terms of authorization and responsibilities. Moreover, 80% of the teachers were of the opinion that the number of classes allocated to sports in formal education was insufficient. 80% of the teachers supported the view that current situation should be reorganized with an approach based on the improvement of every aspect of the education system. The results of the questionnaire showed that 95% of the teachers agreed about the fact that the testing system in our country prevented the parents from supporting their children about sports.1. Physical Education2. Sports3. School sports clubs4. Physical Education teachers
Collections