Sınıf öğretmenlerinin kronik hasta öğrencilere ilişkin tutumlarının bazı değişkenler açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin kronik hasta öğrencilere ilişkin öğretmen tutumları cinsiyet, medeni durum, çocuk sahibi olup olmama, kıdem durumları, mezun oldukları okullar, sınıflarında kronik hasta bir öğrencinin var olup olmadığının farkında olma ve bilgi düzeyleri değişkenleri yönünden incelenmiş ve bu değişkenlerden en çok hangisinin öğretmen tutumlarını yordadığı araştırılmıştır. Uygulamalar Adana il merkezindeki ilkokullar arasından seçilen 20 ilkokulda gerçekleştirilmiş, örneklemi 262 kadın ve 152 erkek olmak üzere toplam 414 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada öğretmenlerin tutum düzeylerini belirlemek amacıyla ` Kronik Hasta Çocuklara İlişkin Öğretmen Tutumları Ölçeği`, bilgi düzeylerini ölçmek amacıyla `Kronik Hastalıklar Hakkında Bilgi Formu` ve sosyo-demografik değişkenlerle ilgili veriler ise `Kişisel-Sosyal Bilgi Formu` ile toplanmıştır. Bulgular, öğretmenlerin kronik hasta öğrencilere ilişkin tutumlarının cinsiyet, medeni durum, çocuk sahibi olup olmama, mezun oldukları okullara ve bilgi düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığını ; kıdem durumları ve sınıflarında kronik hasta bir Öğrencinin var olup olmadığının farkında olma değişkenlerine göre ise anlamlı bir farklılaşma olduğunu göstermiştir. Yapılan analizler göre 11-15 ve 16 ve üstü kıdem derecesine sahip öğretmen tutumlarının daha olumlu olduğu gözlenmiştir. Ayrıca sınıflarında kronik hasta bir öğrencinin var olup olmadığının farkında olan öğretmenlerin, farkında olmayanlara göre daha yüksek (olumlu) tutum puanına sahip oldukları saptanmıştır. ABSTRACT In this research, the relation between teacher attitudes towards chronically ill children and their gender, the state of being married or unmarried, graduating schools, awareness of chronically ill children in their classroom, seniority and information levels among the primary school teachers have been examined.The subjects were 414 primary school teachers.Subject were asked to complete `Teacher Attidutes Towards Chronically 111 Children Scale`, `Information Form About Chronic Illness` and `Demographic Information Form`.Teacher attitudes towards chronically ill children (CIC) were examined according to their demographic variables and their information levels. The results showed that there are meaningful differences teacher attitudes towards CIC according their seniority and awareness of CIC in their classroom. VI
Collections