Kavramsal sanat hareketleri içerisinde yazının kullanımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Dil, dünya üzerindeki tüm iletişim dizgelerini kapsayan bir olgudur. Bu olgu içinde sanatın dili ve işleyişi kendine özgü bir iletişim sistemi kurar. Sanatın özerk yapısı içinde oluşan dil bir başka dile `çevrilememektedir`. Bununla birlikte yine de sanat ve sanat ürünü üzerine kavrayışımız ve algılamalarımızla eleştiri ve değerlendirmeler yapılabilir. Bu belirlemeye karşın 1960'larda ortaya çıkan Kavramsal Sanat Hareketleri içinde yazı, sanatçının plastik kullanımının bir malzemesi biçiminde, kendi özelliklerini koruyarak kullanılmaya başlanmıştır. Böylece birbirine dönüştürülemeyen iki ayrı dilin birarada kullanıldığı ürünler ortaya çıkmıştır. Bu tez çalışması da Kavramsal Sanat Hareketleri içerisinde yazı'nın bir malzeme olarak kullanılmasıyla oluşturulan sanat ürünlerinden hareket ederek sanatın bir dil olma sorunsalını tartışmaktadır. Tez çalışmasında ayrıca Kavramsal Sanat Hareketlerinin dayandığı estetik, sosyolojik ve düşünsel yanlan ile yazı'nın dilbilimsel ve göstergebilimsel özellikleri de tartışılmıştır. ABSTRACT Language is a phenomenon that consists of all the communication systems in the world. The language of art and its functions establish a distinctive communication system within this phenomenon. Language forming within the distinctive structure of art is not possible to translate into another language. However critics and assessments may be attained through our conceptions and perceptions on art and artistic product. Despite this determination, writing in the Conceptual Art Movements which appeared in the 1960s, has started to be used in the form of an instrument for the plastic use of the artist. Thus, products have started to make use of two different languages which are not possible to be used together. This thesis argues the problem of art's being a language by depending on the artistic products in which writing has been used as an instrument in the Conceptual Art Movements. This thesis also argues both the aesthetic, sociological and intellectual aspects on which Conceptual Art Movements depend and the linquistic and semiotic characteristics of writing. II
Collections