Çocukluğun bir psikolojik süreç olarak sanatçının ustalık dönemine etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İnsan ve insan etkinliklerinin 'bilinçli olanla-bilinçsiz olan'ını en fazla yapısında taşıyan sanatsal etkinlik ve sanat ürünü, insanın kendisinin en dolayımsız dışavurumlarından biridir. Bu dolay imsiz dışavurumun psikolojik alt-süreçlerini anlama çabası çerçevesinde, sanatçının çocukluk dönemi psikolojisi ve bu dönem psikolojisinin ustalık dönemindeki ürünlere etkisi başlıca üç bölümde incelendi. Birinci bölümde 'yaratıcı bir etkinlik olarak sanat' genel başlığı çerçevesinde; sanatsal yaratımın psikolojik alt süreçlerini, sanatçı kişiliği oluşturan iç ve dış öğeleri ve bir bütün olarak 'sanatçı kişiliği' açıklamaya, ikinci bölümde ise 'sanatçının çocukluk döneminin nasıl olabileceği' sorusu çerçevesinde çocukluk, yaratıcılık, çocuk ve yaratıcılık, ayrıca çocuktaki yaratıcılığı destekleyen ve körelten faktörler açıklanmaya çalışıldı. Son bölümde ise ilk iki bölümde verilen kuramsal alt-yapıyla bağlantılı olarak tek tek sanatçı örnekleri incelenip, buradan genel sonuçlar (genellemeler) çıkarılmaya çalışıldı. Tüm bu açıklama ve ortaya çıkarma çabalarının sanatçı psikolojisini anlamada ve açıklamada bir basamak olacağı düşünülmüş ve konu bu çerçevede tartışılmıştır. ABSTRACT Artistic activity and art product which, most intensively, bear `the conscious and unconscious` of human and human activities in its body is one of the most direct ways of expressing self. Within the fromework of efforts for understanding the psychological sub-processes of this direct expressiveness, the childhood psychology and the influence of psychology of this period on the mastery period was studied in three parts. In the first part, within the frameworks of general title of `art as a creative activity`, the psychological sub-processes of artistic creation, the internal and external elements which form the artistic personality and 'the artistic personality' as a whole have been tried to be explained. In the second part, within the fromework of the question how 'the childhood period of the artist' could be, childhood, cretivity, child and creativity ant the factors which support or discourage creativity have been tried to be explained. In the last part, in relation with the theoratical sub-structure which was established in the first two be analyzed and general conclusions (generalizations) have been tried to be attained. All these efforts for explaining and revealing have been cansidered to be a step in understanding and explaining the psychology of an artist. The subject has been discussed within this fromework.
Collections