Bir bilgi nesnesi olarak Bartleby
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Bu araştırma Hermann Mellwil'in Bartleby Adlı öyküsü üzerine bir çalışmadır. Bir sanat ürününden hareket ederek yeni bir sanat ürününün oluşturulması bir dizi sorunu da gündeme getirmektedir. Çalışma, ele alınan ürünün bir başka üretim alanına (Edebiyattan Plastik Sanatlar alanına) aktarılması, varyasyonlarının denenmesi ya da uyarlaması mı olacaktır yoksa örneğin konusu doğa olan bir sanatçının onu yorumlama konusundaki tavrıyla mı ürüne yönelecektir. Gerçekliğe değinebilmenin olanakları (ya da olanaksızlıkları) üzerine ironik bir tutum olarak mı varlığını ortaya koyacaktır yoksa, eğretileme ya da allegori olarak bir yeniden üretimle mi sınırlandırılacaktır. Bu tür sorulara yanıt bulabilmek için araştırma bir sanat ürününden hareket ederek başka sanat ürünleri oluşturulmasının boyutlarını, koşullarını ve sorunlarını araştırırken sanat tarihi boyunca ve günümüzde sanatçıların bu yönelimlerini inceleyerek aralarında ortak ve farklı noktaları gösterebilmeyi denemiştir. Birinci bölümde bir bilgi biçimi olarak sanat tartışılmaktadır. Günümüzde bir sanat ürününden yola çıkılarak üretilen ya da konusu bir başka sanat ürünü olan üretimlerin bir bilgi biçimi olarak sanatın perspektifindeki yerini, anlamını, belirlemeyi hedefleyen ikinci bölümde günümüz felsefesi ve sosyolojisinin söz konusu olguya etkileri belirlenmek istenmiştir. Üçüncü bölümde konusu bir başka sanat ürünü olan ürünlerin sınıflandırılması sanatçıların üretimlerinin (bu araştırma kapsamındaki) genel yapısını ve mantığını belirleyebilmek için bir çıkış noktasını oluşturmaktadır. Dördüncü bölüm ele alınan ürünün yazınsal uzam yöntemiyle çözümlenmesi ve elde edilen verilerin değerlendirilmesini kapsamaktadır.V. ve son bölümde ise araştırma kapsamında üretilen çalışmaların göstergebilimsel yöntemle analizleri bulunmaktadır. IV ABSTRACT This study is based on a story entitled `Bartleby` written by Hermann Mellwil. Apparently, taking a work of art as a departure point in the process of creating a new work of art raises a series of problems. This study is particularly interested in the question of whether the transfer of one product to another site of production will be a trial or application of its variations; or it will be directed to the producent by the attitude of the artist whose main interest, for example, lies in the nature itself. Additionally, will the study be limited as an allegory or a metaphor or will it exist as an irony on the possibilities (or impossibilities) of touching on the reality? This study, in attemeting to investigate the dimensions, conditions and problems that are likely to arise in forming new works of art moving from another product, deal with the common as well as different points among todays' artists. The first chapter discusses art as a form of knowledge. The next chapter aims to clarify the issue of creating a new artistic product on the basis of another work of art as a form of its meaning in relation to the contemporary philosopy and sociology. The third chapter acts as a starting point in identifying the logic and general structure of the productions of artists. The analysis of the works at hand and the data collected is dealt with in the fourth chapter. The last section includen the analyses of all the works, which were produced in this study, were contucted through the methods of semiotics. Analyses of are the works produced for the purpose of this study through the methods of semiotics are presented in the last chapter. VI
Collections