Bir işletme stratejisi olarak teknoloji yönetimi ve tekstil sanayiindeki sorunların çözümü üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİR İŞLETME STRATEJİSİ OLARAK TEKNOLOJİ YÖNETİMİ VE TEKSTİL SANAYİİ'NDEKİ SORUNLARIN ÇÖZÜMÜ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA Murat TÜRK Doktora Tezi, işletme Anabilim Dalı Danışman : Prof. Dr. Hüseyin ÖZGEN Eylül 1998, 269 Sayfa. işletmelerin, küresel rekabet ortamında başarılı olmaları ve varlıklarını devam ettirebilmeleri, faaliyette bulundukları çevrelerinde meydana gelen değişikliklere uyum sağlamalarına bağlı olmaktadır. Özellikle teknolojik değişimin hızının artması ile, tekstil sektöründe üretim süreleri kısalmaya ve pazar şartları değişmeye başlamıştır. Bu sektörde faaliyette bulunan işletmeler de, teknolojik gelişmeleri sürekli takip etmek zorunda kalmakta ve bunu yapamayan işletmelerde zor durumda kalabilmektedirler. Bu çalışmada, Türk tekstil sektöründe en önemli rekabet silahı olarak kabul edilen teknoloji konusu stratejik teknoloji yönetimi çerçevesinde ele alınmıştır. Bir işletme stratejisi olarak teknoloji yönetimi konusu da, strateji ve teknoloji kavramı, işletme stratejileri, stratejik teknoloji yönetimi ve etkin teknoloji yönetiminde uygulanabilecek yeni yönetim anlayışları çerçevesinde incelenmiştir. Bunların yanında, teknoloji yönetiminin etkinliğinde insan kaynakları yönetiminin yeri ve stratejik teknoloji yönetiminin geleceği konuları açıklanmıştır. Bu çalışmanın son bölümü olan uygulama bölümünde ise, Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu içerisinde yer alan ve tekstil sektöründe faaliyette bulunan işletmeleri kapsayan, ankete dayalı bir araştırma yer almaktadır. Bu araştırma sonucu elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ile işletmelerin stratejik teknoloji yönetimi sorunları tesbit edilerek, bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Sözcükler: Teknoloji Yönetimi, Stratejik Teknoloji Yönetimi XV ABSTRACT TECHNOLOGY MANAGEMENT AS A BUSINESS STRATEGY AND A RESEARCH BASED ON SOLUTIONS OF PROBLEMS IN THE TEXTILE SECTOR Murat TÜRK Ph.D. Thesis, Business Department Supervisor : Prof. Dr. Hüseyin ÖZGEN September, 1998, 269 Pages In the global competitions environment, the ability of business to be succesfull and to survive depends on adopting themselves to the changing environment in which they operate. Especially, with the growing technological changes and time of production in textile sector have became short and the conditions of market have became change. And then, business in this sector have to follow technological developments continuously. Businesses which can not follow technological developments led to their being in the difficulty. In the study, the theme of technology which has been viewed as the most important competition's weapon in Turkish Textile Sector have been examined in the frame of strategy and technology concepts, business strategies, strategic technology management and management approaches which are practiced in effective technology management. Besides, the important role of human resource management in the effective technology management and the future of strategic technology management have been explained. Also, in the last chapter of this study, a research based on a questionnaire covering the Turkish textile businesses which is in the largest 500 industrial businesses is taking place. With the result of this study, evaluating the results obtained, the technology management as a business strategy problems of organizations have been determined and proposals oriented to the solution of these problems have been developed. Key Words: Technology Management, Strategic Technology Management. XVI
Collections