Virtual reality, virtual banking -Structures at a cross-road-a long-term scenario-
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET SANAL GERÇEK, SANAL BANKACILIK Uzun Dönemli Bir Senaryo Hans AMBROS Doktora Tezi, İktisat Anabilim Dalı Danışman : Prof. Dr. Mahir FİSUNOĞLU 4 Aralık 1998, sayfa 197+1 1 Bilimsel buluşlar hızı artmakta ve iki buluş arasındaki süre kısalmaktadır. Haberleşme, yapay zeka ve genetik teknolojideki görülen gelişmeler sonucu günlük yaşamın bir çok parçası yapısal değişiklikler göstermektedir. Önümüzdeki 15 yılda çalışma, tüketim ve dinlenme alışkanlıklarında görülebilecek değişiklikler, geçmiş dört asırdakinden daha fazla olacaktır. Bu değişiklikler bankacılıktaki dağıtım kanallarım ve dolayısıyla bankalar ve müşteriler arasındaki etkileşimi de değiştirecektir. Elektronik kanallar ve haberleşme vasıtasıyla yüzyüze danışma gereği ortadan kalkacak, tüketici talepleri örneğin videobank şeklinde paketler halinde sunulabilecektir. Bu yenilikleri benimseyen bankalar şube ve çalışma saatleri olmaksızın müşterilerine etkin hizmet sağlayabilecekler ve özellikle eğitimli ve varlıklı müşteriler bu durumdan daha fazla yararlanacaklardır. Bu çalışmanın amacı yukarıda bahsedilen konular hakkındaki gelişmeleri, fırsat ve riskleri vurgulamaktır. Fırsat ve riskler yeni rakiplerden, örneğin banka benzerlerinden, gelmektedir ki, bu kuruluşlar masraflı şube zincirleri ve yüksek personel masrafları olmaksızın çalışabilmektedirler. Ortaya çıkmakta olan sanal dünya, gerçek dünyaya hızlı bir şekilde alternatifler geliştirmekte, tüketicilerin hizmet ve ürünlere ulaşımında güvenliği arttırmaktadır. Dolayısıyla bankalar da kendilerini yeni sanal gerçek konusunda hazırlamalılar, dağıtım kanallarını ve finansal hizmetlerini sanal ortama uyarlamalıdırlar. Aksi taktirde pazar paylarının büyük bir kısmım yeni rakiplerine kaptıracaklardır. Anahtar Sözcükler : Sanal Banka, Sanal gerçek, videobankacılık, banka benzeri, kendi kendine hizmet ABSTRACT VIRTUAL RELATIY, VIRTUAL BANKING Structures at a cross-road-a long-term scenario Hans AMSROS Ph. D. Thesis, Department of Economics Supervisor : Proffessor Dr. Mahir FİSUNO?LU 4 December 1998, page 197+11 The cycles of innovative changes are rapidly shortening. As a result of foreseeable developments in telecommunications, artificial intelligence and genetic technology, many spheres of everyday life will undergo significant structural change. Work, consumption and leisure will change more over the next 15 years than they have in the past four centuries. Change will similarly affect the distribution channels of retail banks and thus communication between banks and their customers. The new electronic channels need not compete against personal cunsulting, but may be tailored to customer requirements by integrating them in the full self-service package through services such as videobanking. Banks that avail themselves of the new facilities can offer their customers an efficient service that no longer depends of branch office locations and office hours and will be successful especially with the educated and affluent clientele. The study aims to build awareness of the impending developments and to pinpoint their opportunities as well as risks. The latter are posed mostly by new competitiors, especially from non-banks, which offer banking services in addition to their own products, without being hampered by expensive branch office networks and rigid, future- challenged staff structures. One particular case in point is teleshopping and its future mutation to virtual electronic markets, because it involves a typical daily activity and need. The newly emerging cyberworld is rapidly developing alternatives to the real world, offering consumers convenient access to services and products. Banks should therefore prepare themselves to add this application of virtual reality to their distribution channels and offer their own compatible financial services at the newly established points of sale in the cyberworld, or they will lose a large part of their market share to their new competitors. Key words : Virtual Banking, Virtual Reality, Videobanking, Non-and Near-Banks, full- range self-service
Collections