Show simple item record

dc.contributor.advisorSofu, Hatice
dc.contributor.authorGüneşer, Seyhan
dc.date.accessioned2020-12-29T08:33:34Z
dc.date.available2020-12-29T08:33:34Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/366178
dc.description.abstractBu çalışma, günlük hayatlarında iki veya ikiden fazla dil kullanan insanlar ile ilgili olup, bu insanların iki dili farklı durumlarda nasıl kullandıkları ve dil seçimlerini etkileyen faktörlerin neler olabileceği çalışmada incelenmiştir. Araştırmadaki altı denek, Avustralya'da doğmuş ve bir süre kalmış olup, çalışmanın yapıldığı sırada Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilimdalında eğitim görmekteydiler. Deneklerin anne ve babaları Türkiye'de yetişmiş, daha sonra Avustralya'ya göç etmiş, bundan bir kaç yıl önce de Türkiye'ye kesin dönüş yapmışlardır. Çalışmanın amacı, bilingualism'e, yani iki veya daha fazla dil kullanma durumuna giriş yapmak ve bilingualism'de önemli yer tutan dil seçimi (language choice) ve dil değişimi (code-switching) gibi konulara açıklık getirmektir. Birinci bölüm, konu hakkında önbilgi sunmakta, ikinci bölüm ise literatür özeti vermektir. Üçüncü bölümde, araştırma yöntemi, denekler ve daranın toplanışı hakkında bilgi yer almaktadır. Dördüncü bölümde ise datanın analizi ele alınmış ve örnekler verilmiştir. Beşinci bölümde sonuç çıkartılmış, limitasyonlar tespit edilmiş ve ileride yapılacak çalışmalar için öneriler sunulmuştur. Anahtar kelimeler: İkidillilik, dil seçimi, dil değişimi, konuşmacı ve konu.
dc.description.abstractThis study is about people who interact with two or more languages in their everyday life. It deals with how they use their two languages in specific situations and the factors which determine their choice of languages. The samples of the study are six Australian-born bilingual students at the English Language Teaching Department of the Faculty of Education at Çukurova University in Adana, Turkey. They are the children of Turkish-born Australian immigrants who have made a permanent return from Australia to their homeland during the past few years. The aim of the study is to present an introduction to bilingualism - the state of passing by with two or more languages - and to deepen the understanding of areas such as language choice and code-switching in bilingualism. Chapter I provides information on the background of the issue and Chapter II gives a review of the relevant literature. Chapter m contains the nature of the research, the subjects and how the data are collected and analyzed. In Chapter IV, the data is analyzed and categorized and examples are given. In the Fifth Chapter, conclusions are drawn, and limitations and suggestions for further research are stated. Key words: Bilingualism, language choice, code-switching, participant and content of discourseen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe Role of participant and content of discourse in bilingualism
dc.title.alternativeKonuşmacı ve konuların ikidillilikteki rolleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmLanguage choice
dc.subject.ytmBilungualism
dc.subject.ytmSpeaker
dc.identifier.yokid64858
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid64858
dc.description.pages153
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess