Nizamiye medreselerinin ilk dönemlerinde dini eğitim ve öğretim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET İslami anlamda dini eğitim ve öğretim Hz. Muhammed'in ilk tebliğ faaliyeti ile başladı Bu çalışmalarda Kur'an ve Sünnet din eğitiminin temelini oluşturmaktadır. Hz. Muhammed'in peygamberlik dönemindeki eğitim öğretim hareketleri ve buna bağlı uygulamalar daha sonraki dönemler için de kaynak vazifesi gördü. Bu nedenle biz söz konusu çalışmamızı Hz. Peygamber» döneminden itibaren, ilk halifeler ve arkasından devam eden Emevîler ve Abbasîler dönemindeki eğitim ve öğretim çalışmalarıyla başlattık. Bu çalışmamızda Nizamiye medreselerindeki eğitim öğretim faaliyetleri konumuzun esas noktasını teşkil etmektedir. Ancak bu medreselerin doğuşunu ve kuruluşunu hazırlayan sebepler de ortaya konmaktadır. Son olarak eğitim öğretim faaliyetlerinin teori ve uygulamalarıyla birlikte, vakıf ve kütüphanelerin de bu sahadaki önemli payını ortaya koymaya çalıştık. Bu araştırmada Nizamiye medreselerinin eğitim-öğretim tarihinde yeni bir dönemi başlattığı ve bu kurumların daha sonraki dönemlere de ışık tuttuğu görülmektedir. ABSTRACT Muslim Education started with the advent of Islam. During Meccan and Madman period the Prophet taught the new converts. Qur'an and Sunna provided a stable basis for Muslim education. During the first century of Islam we noted two kinds of educational instutions, the mosque and the küttab.Both of them continued to be the centre teaching of religious subjects, linquistic. arithmetic, poetry and history. Muslim education flourished from the middle of the eight down to the middle of ihe eleventh century A.D.There is no doubt that in order to maintain the Islamic identity, for preserving Islamic values and Islamic principles to the coming generations the Muslim society needs instutions of various grades. By the 11 th. century there emerged a new institution of learning in the Müslim world, which was called madrasah, a technical term used for the institution of higher learning. Nizam al-mulk founded several madaris, called after him, al-Nizamiya. Most of *.hese institutions of Islamic education are supparted wakfs. The madrasah came to serve a general educational function in society as well as a specialized one. The curricula of these schools offered comprehensive programs, including curses in all branches of theology, law, ethics, grammer, philology, geography and logio etc.
Collections