Temel eğitim beşinci sınıf sosyal bilgiler dersinde kubaşık öğrenme yönteminin akademik başarıya etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ıun, geleneksel ti u ortaya koymuştur rakımlan-Başan B ÖZET TEMELEĞİTİM BEŞİNCİ SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE KUB AŞIK ÖĞRENME YÖNTEMİNİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ Hasan DELEN Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Müfit GÖMLEKSİZ Ekim, 1998, 57 sayfa. Bu deneysel araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler dersinin `Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?` ve `Türk Dünyasına Toplu Bakış` ünitelerinin kazandırılmasında, kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandığı kontrol grubu arasında anlamlı farkların olup olmadığını sınamaktır. Araştırma, 1996-1997 eğitim yılının ikinci yarıyılında, Tunceli ili Pertek ilçesi Alpdoğan İlkokulu'nda okuyan toplam 68 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney bir de kontrol grubu kullanılmıştır. Ölçme aracı olarak kullanılan `Basan Testi` her iki gruba da öntest ve sontest olarak verilmiştir. Uygulama toplam yedi hafta sürmüştür. Araştırma bulguları ; akademik basan açısından, kubaşık öğrenme yönteminin uygulandığı deney grubunun, geleneksel tüm sınıf öğretiminin yapıldığı kontrol grubuna göre daha etkili olduğunu ortaya koymuştur. Anahtar Sözcükler : Kubaşık öğrenme, Öğrenci Takımlan-Başan Bölümleri, Sosyal Bilgiler, Temeleğitim, Akademik Basan. ı ABSTRACT THE EFFECT OF COOPERATIVE LEARNING ON ACADEMIC ACHIEVEMENT OF 5tt GRADE ELEMANTARY SCHOOL STUDENTS IN SOCIAL STUDIES COURSE Hasan DELEN Master Thesis, Education Science Department Supervisor: Müfit GÖMLEKSİZ October, 1998, 57 page. The purpose of this experimental study was the examine if there significant differences between experimental group with which cooperative learning method had been used and control group with which whole class teaching method had been used on student achievment toward Social Studies course. The study had been conducted with 68 5th grade students studying at the Alpdoğan Primary School where is situated in Pertek district of Tunceli province in the second semester of 1996-1997 educational term. Pretest-post-test experimental design had been used as research. Social Studies Achievement Test had been used as measurement instruments. Treatment to experimental group had lasted seven weeks. Results of the study indicated that the experimental group showed greater achievement than control group. Key Words : Cooperative Learning, Student Teams - Achievement Divisions, Social Studies, Basic Education, Academic Success.
Collections