Ortaokul 6. ,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin engellilere yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 6., 7. ve 8. sınıflarda kaynaştırma eğitimi alan öğrencilerin bulunduğu sınıflardaki öğrencilerin engellilere yönelik tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Çalışma grubunu Aksaray ili merkez ilçesinde kaynaştırma eğitimi verilen okullardan seçilen 12 okul ve bu okullarda öğrenim gören 380 öğrenci oluşturmuştur. Engelli öğrencilere yönelik tutumların belirlenmesinde Başbakanlık Özürlüler İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan `Toplum Özürlülüğü Nasıl Anlıyor` araştırması kapsamında geliştirilmiş `Özürlülere Yönelik Tutumlar Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışma tarama yönteminde desenlenmiştir. Veriler, nitel ve nicel veri toplama tekniklerinin birlikte kullanıldığı karma yöntemle elde edilmiştir. Araştırmanın sonucunda, öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarının genel olarak olumlu olduğu belirlenmiştir. Cinsiyet değişkeni ile eğitim alt boyutunda; baba eğitim düzeyi değişkeni ile çalışma yaşamı alt boyutunda; herhangi bir engele sahip olma değişkeni ile eğitim ortamı alt boyutunda; ailede ve çevrede engelli bireyin bulunması değişkeni ile genel tutumlar ve kişilerarası ilişkiler alt boyutlarında öğrencilerin tutumlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Öğrencilerin engellilere yönelik tutumlarında sınıf düzeyi, anne eğitim düzeyi ve aylık gelir düzene göre anlamlı farklılık belirlenememiştir. Yapılan görüşmelere göre, öğrenciler, engellilerin aile üzerinde olumsuz bir etkisi olmadığını, normal insanlar gibi sosyal bir yaşam sürebileceklerini belirtmişlerdir. Öğrenciler, engellilerin iş yaşamına katılımı konusunda olumlu tutumlara sahiptirler. Engellilerin eğitiminin kendileri için oluşturulmuş özel okullarda eğitim almaları gerektiğini düşünmektedirler. In this study, 6, 7 and 8 the inclusive education grades of the students towards the students with and without disabilities in their class attitudes were examined in terms of several variables. The study group in the central district of Aksaray inclusive education schools selected from the 12 schools and 380 students have been studying in this school. In this study, in order to determine the students' attitudes towards handicapped students conducted by the prime ministry department of the administration of the disabled for the research `Attitudes towards the Disabled Scale` is used. This research was designed with survey methods. Data, Mixed method were used for obtaining the data. As a result, students had positive an attitude towards disability is determined. Gender variables and persons with disabilities to subscales of education; father, education level and subscales of the working life of persons with disabilities; to the dimension of the educational environment with variable having any barriers; general attitudes and personal characteristics wıth the presence of people with disabilities in the family and the environment, working life; interpersonal relationships student attitudes are different regarding the subscales. The disabled students in their attitudes to their grade levels, mother education levels, monthly incomes did not cause a significant difference. According to the interviews students with disabilities have not a negative impact on the family, whether they have stated that they could live a life like normal people socially. Business lives of people with disabilities possess a positive attitude towards participation. Students believe that handicapped persons should be educated in special schools created for them.
Collections