İşletmelerde yönetim aracı olarak kar planlaması ve kontrolü uygulamalarında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İşletmeler özellikle sürekli değişen bir ortamda faaliyetlerini sürdürmek ve başarılı olmak için faaliyetlerini planlamak zorunluğundadırlar. Temel amaç kâr elde etmek olduğu için Kâr Planlaması ve Kontrolü en önemli yönetim aracıdır. Kâr Planlaması ve Kontrolü, bir çok tekniği ve yaklaşımı içeren oldukça karmaşık bir süreçtir. Bu çalışmanın temel konusunu Kâr Planlaması ve Kontrolü oluşturmaktadır. Çalışmada Kâr Planlaması ve Kontrolü çerçevesinde; Kâr Planlaması ve Kontrolü kavramı ve süreci, Kâr Planlaması ve Kontrolü'nde yararlanılan teknik ve anlayışlar, bütçeler ve modern bütçeleme yaklaşımları incelenmiştir. Bunlara ek olarak Kâr Planlaması ve Kontrolü'nün aşamaları ayrıntıları ile açıklanmıştır. Ayrıca, Çalışmada Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu içerisinde yer alan tekstil işletmelerini kapsayan ankete dayalı bir araştırma ve X işletmesinde Kâr Planlaması ve Kontrolü uygulamaları, örnek olay çalışması olarak yer almıştır. Bu araştırmaların sonucunda elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ile işletmelerin Kâr Planlaması ve Kontrolü'ne ilişkin sorunları tespit edilerek, bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir. Anahtar Sözcükler. Kâr Planlaması ve Kontrolü, İşletme Bütçeleri, Modern Bütçeleme Yaklaşımları. The firms must plan their operations in order to survive and be successful in the changing conditions. Profit Planning and Control (PPC) is one of the most important management functions, because the basic goal of a firm is to make profit. The PPC concept that contains many techniques and approaches is a very complex process. The basic subject in this study is Profit Planning and Control. In this frame, the following have been analyzed: PPC concepts, processes, the techniques, and approaches that are employed, budgets and modern budgeting techniques. In addition, the phases of Profit Planning process have been explained in a detailed way. Also in this study, a research based on a questionnaire survey covering the Turkish textile firms which are among the largest 500, and a case study performed in a textile firm, X. Using the research findings, problems with regard to PPC have been determined and some proposals for the solutions developed. Key Words: Profit Planning and Control, Master Budgets, Modern Budgeting Techniques.
Collections