Yöneticilik ve vizyona dayalı liderlik
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Vizyon, son yıllarda pek çok yazar tarafından tartışılmaktadır. Fakat, bu sözcüğün içeriğine ilişkin çok az tanımlama bulunmaktadır. Hiçkimse vizyonun nasıl geliştirileceği, nasıl iletileceği, nasıl yenileneceği ve zaman içinde devam ettirileceğini tarif etmemiştir. Oysa ki, vizyon liderlik ve yönetim sanatının en çok bahsedilmesi ve alaka gösterilmesi gereken bölümüdür. Aynı zamanda, işletmeler uzak gelecekte başarı elde etmek istiyorlarsa vizyonla ilgilenmelidirler. Bu çalışmada, liderlik ve yöneticilik, profesyonel yönetim, liderin işletme üyelerini etkilemede kullanabileceği güçlerinin neler olduğu, vizyon ve vizyona dayalı liderlik kavramları açıklanmaya çalışılmıştır. Liderlerin vizyonlarının Türk işletmeleri için önemi gösterilmeye çalışılmıştır. Aynı zamanda, geleneksel ve günümüzdeki liderlik davranışları -örneğin; dönüştürücü ve işe yönelik liderlik, karizmatik liderlik, simbiyotik liderlik, süperliderlik-açıklanmıştır. Bu çalışma aynı zamanda, bir lider vizyonunun unsurlarını araştırmaktadır. Vizyonun temelini oluşturan değerler; işletmenin bugün ne olduğunu ve ondan gelecekte ne beklendiğini gösteren misyon bildirimi; işletmeye uzun dönemde yol gösteren amaçları. Bunların yanında, vizyonun nasıl oluşturulacağı, işletmenin tamamına nasıl iletileceğindeki adımlara da yer verilmiştir. Vizyon ve stratejik planlama arasındaki ilişkiye de kısaca değinilmiştir. Bu çalışmanın son bölümü olan uygulama bölümünde ise, Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu içerisinde yer alan işletmeleri kapsayan, ankete dayalı bir araştırma yer almaktadır. Bu araştırma sonucu elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi ile, işletmelerin vizyoner liderlik ve yöneticilik kavramları ve bu konuda karşılaştıkları sorunlar tespit edilerek, bu sorunların çözümüne yönelik öneriler geliştirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Vizyon, Vizyoner Liderlik, Liderlik ve Vizyon. XVI Vision has been discussed by many authors in recent years. But, there has been a little definition of the content of this word. No one has described how to develop vision, how to communicate it, how to renew it, and how to sustain it over long periods of time. However, vision is addressed to all those interested in the art of leadership and management. Also, organizations should have interested in the meaning of vision if they want to have a success in the long-term future. In this study, leadership and management, professional management, the powers of a leader to influence organization's members, vision and visionary leadership concepts have been examined. The importance of a leaders' vision for Turkish organizations have been explained. Also, the traditional and current leadership behaviors such as transformational and transactional leadership, charismatic leadership, symbiotic leadership, superleadership have been examined. This study also explores the elements of a leader's vision: The values as the foundation of the vision; the mission as the fundamental statement of what the organization is today and what it aspires to be in the future; and the goals as setting the long term direction of the organization. Beside these, the formation of the vision, the steps how to communicate vision throughout the organization. The relationship between the vision to the strategic planning is also briefly addressed. In the last chapter of the study, a research based on a questionnaire covering the Turkish business organizations which is in the largest 500 industrial business is taking place. With the result of this study, evaluating the results obtained, the visionary leadership and management concepts and the problems about these concepts in the organizations have been determined and proposals oriented to the solution of these problems have been developed.Key Words: Vision, Visionary Leadership, Leadership and Vision. XVII
Collections