Adana ili Seyhan ilçesi çıraklık eğitim programlarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 3308 sayılı Çıraklık ve Mesleki Eğitim Kanunu hükümlerine göre uygulanmakta olan Adana ili Seyhan ilçesindeki çıraklık eğitim programlarının Öğrenci, Öğretmen ve Usta öğretici (İşveren) görüşlerine dayanılarak değerlendirilmesi ve öğrencilerin en son mezun oldukları okul, yaşları, cinsiyetleri, sosyo ekonomik düzeyleri ve Adana'daki ikamet süreleri açısından Çıraklık Eğitimi Merkezlerinde verilen teorik eğitimdeki başarıları arasında farkların olup olmadığını sınamaktır. Araştırma genel tarama türünde betimsel bir alan araştırması şeklinde yapılmıştır. Araştırmada Çıraklık Eğitimi programı hakkında 3 gruptan (öğrenci, öğretmen ve usta öğretici) yansız (random) örneklem yoluyla veriler toplanmıştır. Tek yönlü varyans analizi ( one way ANOVA) sonuçlarına göre; 1- Öğrencilerin yaşları, sosyo ekonomik düzeyleri, Adana' daki ikamet süreleri iie teorik eğitimdeki başarıları arasında anlamlı bir farklılık görülmemesine karşın, 2- öğrencilerin cinsiyetleri ve en son mezun oldukları okul ile teorik eğitimdeki başarıları arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür.IV 3- Bayan Berberliği ve Oto Motor Tamirciliği meslek dallarında uygulanan eğitim programları hakkında öğrenci, ve usta öğretici görüşleri arasında benzeşiklik olduğu halde, öğretmenlerin görüşleri farklılık göstermektedir. -i- Öğrenci ve usta öğreticilerin uygulanan programlar hakkında yeterli bilgi sahibi olmadıkları ortaya çıkmıştır. Anahtar kelimelenÇıraklık ve Mesleki Eğitim, Aday Çırak, Çırak, Usta, Usta Öğretici, Beceri Eğitimi, Teorik Eğitim, Koordinatör. In this research, the programs which has been applied the 3308 numbered Apprenticeship and Career Education Regulations in Seyhan - Adana, has been evaluated according to the students', teachers' and masters' opinion; and to test if there are any differences between the students' previous schools, their ages, their sexes, their economic standards, their living period in Adana and the success of Apprenticeships' theoretic education or not. It has been considered in shot of general canvassing as a descriptively field research. The data have been chosen by impartial illustrating from the three groups (Students, teachers and instructors). According to the result of one way variance analysis (ANOVA); a considerable difference is noticed between the students' success on their theoretic education and, their sexes and their previous Schools although there are no differences between the students' successes and their ages - socio economic standards - and their living periods in Adana. The teachers' ideas are different although the students' and the instructors' ideas are similar about curriculum on the branches of occupation of ladies' hairdressing and auto repairing.VI And it is clear that the students' and the instructors' don't have anough knowledge about the applied curriculum. Key words: Apprenticeship and Career Education, candidate apprentice, apprentice, master - foreman, instructors, practical education, theoretic education, coordinator.
Collections