Bilişsel tekniklerle uygulanan grup rehberliğinin yüksek sınav kaygısına etkisine yönelik deneysel bir çalışma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİLİŞSEL TEKNİKLERLE UYGULANAN GRUP REHBERLİĞİNİN YÜKSEK SINAV KAYGISINA ETKİSİNE YÖNELİK DENEYSEL BİR ÇALIŞMA Murat POLATCI Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Bölümü Danışman: Doç. Dr. Sonay GÜÇRAY Temmuz, 1999, 118 sayfa Bu araştırma, bilişsel tekniklerle birleştirilmiş, çalışma ve sınav alma becerileri ve gevşeme eğitimini içeren grup rehberliğinin öğrencilerin yüksek sınav kaygısı Üzerindeki etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma evrenini 1998-1999 öğretim yılında Adana Lider Dershanesi Lise 3. sınıflarında ÖSS'na hazırlanan 210 öğrenci, örncklcmi ise 210 öğrenci içinden seçilen yüksek sınav kaygılı 48 öğrenci oluşturmuştur. Bu araştırmada, öğrencilerin sınav kaygısını ölçmek için Spiclbcrgcr tarafından geliştirilen Öner ve Albayrak - Kaymak taralından 1987 yılında türkçeye uyarlanmış Sınav Kaygısı Envanteri kullanılmıştır. Deney gruplarını oluşturan ve yüksek sınav kaygılı olduğu tesbit edilen iki deney grubundaki toplam 32 öğrenciye haftada 75 dakika olmak üzere 8 halta süreyle sınav kaygısını azaltmaya yönelik, bilişsel teknikler, çalışma ve sınav alma becerileri ve gevşeme eğitimini içeren grup rehberliği uygulanmıştır. Her iki deney grubuna aynı etkinlik uygulanmış ve deney grupları 16'şar kişiden oluşturulmuştur. Denencelerle ilgili verilerin analizinde, tek yönlü varyans analizi, Scheffe - F ve t testi uygulanmıştır. Sonuç olarak araştırma bulguları, yüksek sınav kaygısını etkilemeye yönelik olarak uygulanan grup rehberliği etkinliğinin, öğrencilerin yüksek sınav kaygısını azaltmada etkili olduğunu göstermiştir. Anahtar Kelimeler: Kaygı, sınav kaygısı, bilişsel teknikler, grup ıdıbcrliği II ABSTRACT AN EXPERIMENTAL STUDY OF GROUP GUİDANCE APPLIED WITH COGNİTİVE TECHNIQUES, AGAINST HIGH EXAM - ANXIETY Murat POLATCI M.A. Thesis, Department of Education Sciences Supervisor: Doç. Dr. Sonay GÜÇRAY July 1999, 118 pages This research has been done to search the effect of the Group Guidance including the skills of working a taking exams and Relaxing Training that connected with Cognitive Technigues, over the High Exam Anxiety. Research Population is composct of 210 llth grade students of Adana Lider private school in 1998-1999 school year, and the sample is composed of 48 students chosen from these 210 students in accordance with being high - exam - anxious. In this research, Spielbergcr's test anxiety inventory which was adapted by Öner and Albayrak - Kaymak in 1987 was used to measure test anxiety of students. To those 32 students, who compose the Experimental groups divided into 2 Experimental groups, Group Guidance, by which decreasing exam - anxiety was aimed, which includes Cognitive Technigues, working a taking exam and relaxing training, was applied during 8 weeks (75 minutes per week) To both groups the same activity was applied, and experimental groups were composed of 16 students. mIn the process of data - analysis related with hypothesis, analysis of one way variance, Sehcffc - F and T- test were applied. As a result, the findins of the research show that Group Guidance activity, against High Exam Anxiety, is effective on decreasing the students high exam - anxiety. Keywords; Anxiety, Test Anxiety, Cognitive Techniques, Group Guidance
Collections