The Communicative approach and its implications to grammar teaching and learning
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
in ÖZET İletişimsel Yöntemin Dilbilgisi Öğretim ve Öğrenimine Katkıları Döndü Emeli Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Erdoğan BADA Temmuz 1999, 159 İletişimsel Yöntem, iletişim yeteneğini geliştiren başarılı bir yöntem olarak ispatlandıysa da, dilbilgisi yeteneğini geliştirmesi konusunda yetersiz olduğu doğrultuda eleştiriler almıştır. Dilbilgisi dil öğreniminin temeli olduğuna göre İngilizce'yi eğitim ve meslek amaçlı öğrenen öğrencilerin iletişimsel yöntemin uygulandığı bir sınıfta eğitim görmek istemiyecekleri düşünülmektedir. Bunun nedeni ise bu tür sınıflardaki eğitimin tümevarım yaklaşımıyla veriliyor olmasıdır. Bu tez çalışmasındaki katılımcılar başlangıç seviyesinde olan toplam 150 lisans ve yüksek lisans öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu öğrenciler Çukurova Üniversitesi, (Adana, Türkiye) Yabancı Diller Eğitim merkezinde bir yıl İngilizce hazırlık eğitimi almaktadırlar. Bu tezin amacı bu öğrencilerin İngilizce öğrenirken ne tür bir motivasyona sahip olduklarını öğrenmektir: eğitim ve meslek edinme motivasyonu veya kültür ve arkadaş edinme motivasyonu. Bu çalışma ayrıca öğrencilerin dilbilgisi dersine verdikleri önemi belirlemekte ve dilbilgisi dersinde öğrencilerin öğrenme yöntemlerinin (öğrenme tercihlerinden saptayarak) İletişimsel Yöntemin kriterlerine ne kadar uygun olduğunu araştırmaktadır. Bir diğer amacı ise bu öğrencilere ders veren okutmanların İletişimsel Yöntemin kriterlerini dilbilgisi derslerinde kullanıp kullanmadıklarını saptamaktır. Veriler, Larsen-Freeman (1985), Richards ve Rodgers (1986), ve Marton (1988) tarafından tanımlanan kriterler doğrultusunda hazırlanmış olan öğrenci anketi, öğretmen anketi, sınıf içi gözlem envanteri ve gayri resmi mülakatlar yoluyla toplanmıştır. Bu çalışmada elde edilen sonuçlar başlangıç seviyesinde olan lisans ve yüksek lisans öğrencilerin eğitim ve meslek edinme motivasyonuna sahip olduklarını, dil öğrenirken en çok dilbilgisine önem verdiklerini, ve dil öğrenmeIV tercihlerinin Üetişimsel Yöntemin bir çok kriterlerine uyum sağlamadığını göstereceği düşünülmüştür. Ayrıca, okutmanların da derslerinde Üetişimsel Yöntemin kriterlerine tam olarak uymadıklarını göstereceği konusunda tahminler yapılmıştır. Kriterlerin tercih ve uygulama derecesini yüzdelik olarak elde etmek için her maddenin toplamı sıklık gösteren beşli ölçekte alınarak belirlenmiştir. Elde edilen bu verilerin istatistiksel değerini anlamak için her maddeye SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) istatistik programında chi-square testi uygulanmıştır. Bu değer de p<0.05 üzerinden hesaplanmıştır. Bu tez çalışmasında elde edilen sonuçlar YADIM' de dilbilgisi dersi veren okutmanları öğrencilerinin öğrenme yöntemlerini (tercihlerini) ve kendi uyguladıkları öğretme yöntemlerini anlamalarını sağlayacaktır. Ayrıca, okutmanların bu konuda bilinçlendirilmeleri öğretme yöntemlerini çalıştıkları birimin amaçlarını yeniden gözden geçirerek tekrar değerlendirmelerine neden olacaktır. ANAHTAR KELİMELER Üetişimsel Yöntem İletişim yeteneği Dilbilgisi yeteneği Tümevarım yaklaşımı Kültür ve arkadaş edinme motivasyonu Eğitim ve meslek edinme motivasyonu YADIM: Yabancı Diller Eğitim Merkezi Lisans ve yüksek lisans öğrencileri Dilbilgisi dersi veren okutmanlar Sıklık gösteren beşli ölçek ABSTRACT The Communicative Approach and Its Implications to Grammar Teaching and Learning Döndü Emeli Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Erdoğan BADA July 1999, 159 Although the Communicative Approach has been proven to be successful in developing communicative competence, it has been criticized for its failure to develop grammatical competence. Since grammar is the `core` of language learning, it is hypothesized that foreign language learners studying English for academic and professional reasons will not like to be exposed to a communicatively run class due to grammar instruction being taught inductively. The subjects of this thesis comprise 150 beginner level under-graduate and post-graduate students of English participating in a one year preparatory course in the Foreign Languages Center (YADIM) at Çukurova University, Adana/Turkey. The aim of this thesis is to investigate whether these students have `integrative` or `instrumental` motives for studying the language; to probe the importance they give to grammar instruction, and to verify whether their language learning approaches (as determined by their preferences) are compatible with the principles of the Communicative Approach. It also aims to investigate whether the beginner level Core Language instructors of the above mentioned students apply the principles of the Communicative Approach in Core Language (grammar) lessons. The data is collected through the application of a student questionnaire, a teacher questionnaire, a classroom observation checklist, and informal interviews based on the principles of the Communicative Approach as identified by Larsen-Freeman (1985), Richards and Rodgers (1986), and Marton (1988). The results of this study are hypothesized to show that both the PG and UG beginner level students of YADIM haveVI `instrumental` motives for learning the language (i.e. academic and professional reasons), they give primary importance to grammar instruction, and their language learning preferences do not correspond to most of the principles of the Communicative Approach. Also, it is hypothesized that the beginner level Core Language instructors do not fully apply the principles of the Communicative Approach in their lessons. The data is analyzed by means of a frequency count of the items on a likert scale in order to determine the percentage of preference and application of each item. A chi-square test is applied to each item on the SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) to determine whether the results are statistically significant, as represented by a probability value of p<0.05. It is believed that the findings of this study will be beneficial in enlightening the Core Language instructors of YADIM about the learning preferences (approaches) of their students, as well as to make them aware of the type of teaching approach they apply in their classes. Above all, this awareness raising can direct them to reevaluate their teaching by reconsidering the objectives of the institution. KEY WORDS The Communicative Approach Communicative competence Grammatical competence Inductive teaching Integrative motivation Instrumental motivation YADIM Under-graduate and post-graduate students Core Language instructors Likert Scale
Collections