Küme destekli bireyselleştirme tekniğinin temel eğitim beşinci sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve matematiğe ilişkin tutumları üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET KÜME DESTEKLİ BİREYSELLEŞTİRME TEKNİĞİNİN TEMEL EĞİTİM BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN MATEMATİK BAŞARISI VE MATEMATİĞE İLİŞKİN TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ Ayten İFLAZOĞLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Danışman: Müfit GÖMLEKSİZ Ocak 1999, 122 sayfa Bu deneysel araştırmanın temel amacı, temel eğitim beşinci sınıf matematik dersinin `kümeler, doğal sayılar, kesirler, ondalık kesirler, toplama, çıkarma, çarpma, bölme, ölçüler, aritmetik ortalama, yüzde ve faiz hesapları` konularının kazandırılmasında, küme destekli bireyselleştirme tekniğinin uygulandığı deney grubu ile tüm sınıf öğretimi yönteminin uygulandığı kontrol grubu arasında akademik başarı ve tutum ölçeği puanları açısından anlamlı farkların olup olmadığını sınamaktır. Araştırma 1997-1998 eğitim yılının ikinci yarıyılında, Adana ili Seyhan ilçesine bağlı bir Devlet İlköğretim okulunda okuyan toplam 61 beşinci sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney bir de kontrol grubu kullanılmıştır, ölçme araçları olarak kullanılan `Matematik Basan Testi` ve `Matematik Tutum ölçeği` her iki gruba da öntest, sontest ve kalıcılık testi olarak verilmiştir. Uygulama toplam sekiz hafta sürmüştür. Araştırmanın bulguları; akademik başarı açısından, küme destekli bireyselleştirme tekniğinin, tüm sınıf öğretimi yöntemine göre daha etkili olduğunu, ancak matematiğe karşı olumlu tutum geliştirme açısından, işe koşulan yöntemler arasında anlamlı düzeyde farklılaşma olmadığını ortaya koymuştur. Anahtar Sözcükler: Kubaşık Öğrenme, Küme Destekli Bireyselleştirme, Matematik Öğretimi, Temel eğitim, Akademik Başarı, Matematiğe Karşı Tutum. 'Bu çalışma, Ç.O. Araştırma fonunun SOSDE. 98. YL. 1 3 No'lu projesi ile desteklenmiştir İMKDMnU ABSTRACT THE EFFECTIVENESS OF THE TEAM-ASSISTED INDIVIDUALIZATION TECHNIQUE ON THE MATHEMATİCS ACHIEVEMENT AND A1TİTUDES TOWARD MATHEMATICS AT THE 5* GRADE ELEMENTARY EDUCATION Ay ten İFLAZO?LU Master Thesis, Department of Educational Sciences Supervisor: Müfit GÖMLEKSİZ January, 1999, 122 page The main purpose of this experimental research is to compare the effects of team- assisted individualization technique on the mathematics achievement and attitudes toward mathematics at the 5th grade elementary education. The subjects of the study consisted of 61 5th grade students from an elementary school in Seyhan District of Adana. The units of sets, naturel numbers, fraction, additions, subtructions, multipilications, divisions, measurements, calculating the average of numbers, percentages and interest had been chosen and taught to the experimental group by using team-assisted individualization technique and to the control group by using whole class teaching technique. The study lasted for 8 weeks. The measurement instruments used in the study were mathematics achievement test and attitude scale toward mathematics. Both instruments had been used as pretest and posttest to the experimental and control groups. In conclusion, it had been found that there were significiant differences between achievements of the two groups. From this result, it can be said that the team-assisted individualization technique is more effected than the whole class teaching on mathematic achievement. At the same time, it has been found that there is no significant differences on their attitudes toward mathematics. Key Words: Team-Assisted Individualization, Cooperative Learning, Mathematics Teaching, Elementary Education, Academic Achievement, Attitude Toward Mathematics. VI
Collections