Sosyal bilgiler dersinde sanal müze kullanımı ve sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının sanal müze kullanımına yönelik tutumları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada; Sosyal Bilgiler öğretmen adaylarının Sanal müze kullanımına yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır.Araştırmada 21 maddeden oluşan ve araştırmacı tarafından geliştirilen 5'li Likert tipi tutum ölçeği kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2012-2013 eğitim öğretim yılında Aksaray Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda okuyan öğrenciler oluşturmaktadır. 1.sınıf, 2. Sınıf, 3. Sınıf ve 4. Sınıftan toplam 197 öğrenci çalışmaya katılmıştır. Verilerin analizi SPSS 18.0 programı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilere dayanarak karşılaştırılacak gruplar belirlenmiş ve karşılaştırmalar bağımsız gruplar için Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testleri ile yapılmıştır.Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayları Sosyal Bilgiler dersinde sanal müze kullanımının faydalı olacağını düşünmektedirler. Bu nedenle üniversitelerde sanal müzelerin önemine dikkat çekilerek, sanal müze uygulamalarına yönelik çalışmalar yapılmalıdır. Müzelerin de bu konuya gereken önemi vererek; hem müzeye gitme imkanı olmayan bireylere müzeleri gezme imkanı sağlamaları, hem de yapılacak olan etkinliklerin, sergilerin duyurularını yaparak daha çok kişinin müzeye gelmesini sağlamaları gerekmektedir.Anahtar Kelimeler: Sosyal Bilgiler, müze, sanal müze, sosyal bilgiler öğretmen adayları, sergileme Main purpose of this study is to search for'attiudes of Social Science teacher trainers about the usage of virtual museums.At this study, 5 point likert scale, which has been improved by searcher and has 21 articles has been used. The study group is composed of students who studied at Aksaray University Department of Education Faculty Social Science Teaching in 2012-2013 educationally year. Totally 197 -from 1st, 2nd, 3rd and 4th grade- students attended to the study. Results has been reached by using SPSS 18.0(program). According to gained data, match-groups has been defined. Mann Whitney U and Kruskal Wallis tests has been used for indepent goups.According to findings, teacher trainers think usage of virtual museums at social science classes will be beneficial. So, at universities, importance of virtual museums must be pointed out and studies about virtual museums ought to be started. On the other hand museum officials must pay attention on this subject to provide opportunity to people who are disable to visit those places, also they should provide proclamations for activities or exhibitions etc.Key Words: Social Science, virtual museum, Social Science teacher trainers, exhibition
Collections