Öğretmen ve yönetici görüşleri doğrultusunda ilköğretim birinci yıl uygulamasının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİ GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA İLKÖĞRETİM BİRİNCİ YIL UYGULAMASININ DEĞERLENDİRİLMESİ Sümran SABUNOGLU Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı I Danışman: Prof. Dr. Ülkü KÖYMEN Eylül 1999, 169 sayfa Bu çalışmanın amacı, 1997-1998 öğretim yılında uygulamasına başlanan ilköğretim sisteminde karşılaşılan genel sorunları saptamak ve bu sistemde uygulanan yeni eğitim programmı-eğitim hedefleri ve eğitim durumu öğeleri- öğretmen ve yönetici görüşleri doğrultusunda değerlendirmektir. Araştırma, genel tarama modelinde olup betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemi için, örneklem seçiminde temel kural olan `yansızlık` ilkesine uyularak tesadüfi oranlı küme örneklem yöntemiyle toplam 16 merkez ilçe ilköğretim okulu seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak paralel formlarda geliştirilen anketler, örneklem olarak seçilen okullarda öğretmen ve yöneticilere uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak geliştirilen anketler iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm kişisel bilgilere yönelik, ikinci bölüm ise uygulamanın sorunlarına ve eğitim programına yönelik sorulardan oluşmuştur. Öğretmen anketinde 70, yönetici anketinde ise 75 soru bulunmaktadır. Toplanan veriler sınıflandırılarak frekans ve yüzdeleri alınmış, ki-kare tekniği kullanılmıştır. Bulgular, ilköğretim sistemine aniden geçildiğini, altyapıya ilişkin çalışmaların sınırlı kaldığını ortaya çıkarmıştır. Ayrıca uygulanan eğitim programına ilişkin -eğitim hedefleri ve eğitim durumu öğeleri- sorunların varolduğu ve bu bağlamda reformun, daha çok süre olarak gerçekleştirildiğini ortaya çıkarmıştır. Anahtar Sözcükler : Temel Eğitim, İlköğretim, Zorunlu Eğitim, Program Geliştirme ABSTRACT EVALUATION OF THE FIRST YEAR BASIC EDUCATION Sümran Sabunoğlu MA Thesis, Education Science Department Supervisor: Prof. Dr. Ülkü Köymen September 1999, 169 pages The aim of this research is to identify the general problems of 1997-1998 educational system and to asses the goals and achievements of its curriculum. The research is done through a variety of discussions held with educationists. This research is a descriptive study done within the technique of general survey model. The supporting datas are collected from the 16 primary schools which are located in central Adana. The methodology followed in this data collection is proportional sampling. The questionnaries which are designed in parallel form are given to the educationists (teachers and managing directors) of the schools chosen. The questionnaries include two main parts. The first part is to collect personal information about the educationists. The latter part is to collect the datas for identifying the main problems of the new educational system and the curriculum. The questionnaries for teachers have 70, and the questionnaries of directors have 75 items. The techniques of frequency, percentage and chisquare are used in the analysis of the data. The results have proved that the infrastructure of the new educational system is not improved enough on a scientific basis. In addition to this fact, it's obvious that there are serious problems in the goals and situational items of this new educational system. Therefore, the reform of the educational system can be considered `valid` only for the timing of the process. Key Words : Basic Education, Primary Education, Necessary Education, Curciculum Development.
Collections