EFL trainee teachers perceived ideal and current professional roles in teaching practicum
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET STAJYER İNGİLİZCE ÖĞRETMENLERİNİN İDEAL VE SINIF İÇİNDE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ MESLEKİ ROLLERİ Ali AVŞAR Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Danışman: Yard. Doç. Dr. Fehmi Can SENDAN Şubat 1999, xiv + 1 16 sayfa Bu çalışmada, son sınıftaki S stajyer İngilizce öğretmeninin öğretmenlik stajında ideal dil öğretmeninin mesleki rolleriyle ilgili inançları ile bu stajyer öğretmenlerin sınıf içinde gerçekleştirdikleri mesleki rollerle ilgili inançları araştırılmıştır. Stajyer öğretmenlerin ideal bir dil öğretmeninin mesleki rolleri ile ilgili inançları yarı- yapılandınlmış mülakat ve günlükler yoluyla elde edilmiştir, tki kez, bu öğretmenler ders sunumu yaparken gözlemlenmiş ve her gözlem sonunda, yine yarı-yapılandırılmış mülakatlar ve günlükler yoluyla sınıf içinde gerçekleştirdikleri mesleki rollerle ilgili inançları elde edilmiştir. Öğretmenlere, ideal bir dil öğretmeninin mesleki rolleri ile kendilerinin sınıf içinde gerçekleştirdikleri mesleki roller arasında bir fark olup olmadığı sorulmuş ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Sonuçlar, stajyer öğretmenlerin, ideal bir dil öğretmeninin sahip olması gereken mesleki rollerle ilgili inançları ile sınıf içinde gerçekleştirdikleri mesleki roller arasında bir fark olduğunu görmeleri halinde, daha ileri bir mesleki gelişime ihtiyaç duyduklarını göstermektedir. Çalışma, stajyer öğretmenlerin deneyimsel bilgilerinin, sınıf ortamına ait somut öğelerle ilgili bilgilerden oluştuğunu ortaya koymaktadır. Bu öğeler, öğretmenin kendisi, sınıf ortamı, öğrenciler, materyaller vb. gibi konuları kapsamak tadır. Çalışma, stajyer öğretmenlerin, ideal mesleki rollerini gerçekleştirebilmek için, bu öğelerle ilgili yeterli bilgiye ihtiyaç duyduklarını göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Öğretmen Rolleri, Öğretmen Gelişimi, Stajyer Öğretmen, Öğretmenlik Stajı IV ABSTRACT EFL TRAINEE TEACHERS' PERCEIVED IDEAL AND CURRENT PROFESSIONAL ROLES IN TEACHING PRACTICUM Ali AVŞAR M.A. Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Assist. Prof. Dr. Fehmi Can SENDAN February 1999, xiv + 116 pages This study was conducted to examine 5 student teachers' perceptions of their ideal professional roles of the ideal language teacher at the practicum stage. The student teachers' perceived ideal professional roles were elicited in semi-structured interviews and by the use of diaries. After that, in order to elicit their perceived current professional roles in the classroom, they were observed while teaching and their perceptions of what they had done during the teaching were obtained in semi-structured interviews and diaries. They were asked whether they think there was any difference between their perceived professional roles of the ideal language teacher and their perceived current professional roles as language teachers in the classroom. The results of the study showed that it was possible to bring the student teachers' beliefs about the professional roles of the ideal language teacher to awareness and that resulted in perceived need for professional development on the part of the student teachers. The study also showed that student teachers' experiential knowledge is largely composed of the components of actual classroom context in which they try to implement what they, as language teachers, ideally think they should do in the classroom. Moreover, the study shows that student teachers can not implement their perceived ideal roles without sufficient knowledge about the classroom, the students, and the course book, which brings about a need for further professional development. Keywords: Teacher Roles, Teacher Development, Student Teachers, Practicum
Collections