The Effect of cognitive styles on learner preferences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
IV ÖZET ÖĞRENME STİLLERİNİN ÖĞRENME TERCİHLERİNE ETKİSİ Meltem HALAÇOĞLU Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Fehmi Can Sendan Temmuz 1999, 89 sayfa Bu çalışma 2 bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde İngilizce öğrenirken öğrenme stillerinin öğrenme tercihlerine etkisi üzerinde durulmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda YADİM'de hazırlık sınıfında okuyan yüksek lisans öğrencilerine iki anket verilmiştir. Bu anketler öğrencilerin sınırlı İngilizce bilgisinden dolayı Türkçe'ye çevrilmiştir. İlk ankette 45 tercih maddesi vardır ve öğrencilerden her madde için `asla`, `bazen`, `sık sık`, veya `her zaman` seçeneklerinden birini seçerek öğrenme tercihlerini tanımlamaları istenmiştir. İkinci anket ise her biri dört cümle içeren 9 setten oluşmaktadır ve öğrencilerden her setteki 4 cümleyi 4, 3, 2, ve 1 rakamlarını kullanarak sıraya dizmeleri istenmiştir. Bu anketin sonuçlarına göre öğrenciler 4 gruba ayrılmış ve diğer anket sonuçlarıyla bağlantılı olarak her bir grup için belirli öğrenme tercihlerinin olup olmadığına bakılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde, öğrencilerin öğrenme stilleri dikkate alınmaksızın genel olarak tercih ettikleri maddeler üzerinde durulmuştur. Veriler SPSS (Sosyal Bilimler İstatistiksel Paketi) programında ki-kare değerleri hesaplanarak analiz edilmiş, sonuçlar tablolarda gösterilip yorumlanmıştır. Anahtar Sözcükler: Öğrenme Stili Öğrenme Tercihi Analitik Somut İletişimsel Otoriteye Bağımlı ABSTRACT THE EFFECT OF COGNITIVE STYLES ON LEARNER PREFERENCES Meltem HALAÇ06LU Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Fehmi Can SENDAN July 1999, 89 pages The present study is composed of 2 phases. In the first phase we tried to find out how cognitive styles effect learning preferences while learning English. The data was collected through two questionnaires. The questionnaires, translated into Turkish, were administered one after the other to 77 MA students studying preparatory class at YADİM (Foreign Languages Center). The first questionnaire included 45 preference items and the participants were asked to select one of the four alternatives (i.e. `never`, `sometimes`, `often` `always`). In the second questionnaire, there were nine sets of four sentences, and the students were required to rank-order the sentences in each set by assigning 4, 3, 2, and 1. Then, we categorised the students into four different cognitive style groups (converger, diverger, assimilator, accommodator) and tried to find out whether there were different preference patterns for each group. In the second phase, we concentrated on the favored preferences of the participants regardless of their dominant cognitive style. In the analysis of the data, SPSS, Statistical Package for the Social Sciences, was used to calculate the chi-square values. Then the data was displayed in tables. Key Words: Cognitive Style Learning Preference Converger (Analytical) Diverger (Concrete) Accommodator (Communicative) Assimilator (Authority-oriented)
Collections