Türkiye`de seyahat acentelerinin ekolojik turizme bakışı ve yönetim sorunları araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET TÜRKİYE'DE SEYAHAT ACENTELERİNİN EKOLOJİK TURİZME BAKIŞI VE YÖNETİM SORUNLARI ARAŞTIRMASI Nur YIRTICI Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilim Dalı Danışman: Yrd.Doç.Dr.Ünal AY Şubat, 1999, 72 sayfa Dünyada üçüncü büyük sektör olarak kabul edilen turizm, ülkemizde de hızlı bir gelişim göstermesine rağmen hedeflediği yere gelememiştir. Bu hızlı gelişim ve değişim içerisinde, tüm dünyada olduğu gibi alternatif turizm hareketlerini de kapsamına alan ekolojik turizm öğesi ön plana çıkmaktadır. Türkiye'de ilk defa 1991 yılında, uluslararası bir sempozyumda gündeme getirilen eko-turizm kavramları, turizm endüstrisi içerisinde yer almaya başlamıştır. Çevre ve sürdürülebilir kalkınma kavramlarını da bünyesinde taşıyan eko-turizmin gelişimine yardımcı olarak ülke ekonomisine katkısının sağlanması kaçınılmazdır. Ülkemizde eko-turizm gelişmesinde seyahat acentelerine önemli görevler düşmektedir. Bu yüzden seyahat acentelerinin yönetimi, yönetim fonksiyonları, turizm işletmelerindeki yöneticilerin sorumlulukları ve nitelikleri, turizm işletmelerinde personel yönetimi ve eğitimi büyük önem kazanmaktadır. Bu nedenle çalışmamızda, Türkiye'de faaliyet gösteren seyahat acentelerinin eko-turizme bakış açıları ve yönetim sorunları bir anket çalışması ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. Çalışmanın sonucunda programlarında eko-tur bulunan seyahat acentelerinin yönetim sorunlarının olduğu belirlenmiştir. Bu sorunların Önemli bölümünü personel yönetimi oluşturmaktadır, özellikle tanıtım işlevinin sürdürülmesinde gerekli pazarlama personeli temininde ve genel olarak da personelin eğitiminde sorunlar mmevcuttur. Bu sorunları yaşayan seyahat acentelerinin eko turizmle ilgili çok sınırlı devlet desteği almaları da elde edilen bulgular arasındadır. Anahtar Sözcükler: Eko-Turizm, Seyahat Acentesi, Yönetim, Ekoloji, Turizm w ABSTRACT THE PERSPECTIVES OF TURKISH TRAVEL AGENCIES ON ECOLOGICAL TOURISM AND A RESEARCH INTO THEIR MANAGERIAL PROBLEMS Nur YIRTICI Master Thesis, Department of Business Administration Supervisor: Yrd.Doç.Dr.Ünal AY February, 1999, 72 Pages Tourism which is accepted as the third largest sector in the world has unfortunately failed to attain its rightful position targeted, though it has displayed rapid growth in our country. In this stage of rapid growth and change in our present time, ecological tourism which involves movements of alternative tourism is increasingly gaining front- rank significance, as it is all over the world. The eco-tourism concept which was first put on the agenda in an international symposium in Turkey in 1991 has now claimed its position in the tourism industry. Eco-tourism which also covers the concept of environmental and sustainable development is to be promoted as a means of contributing to the economic development of Turkey. A great deal of important work rests with travel agencies in our country for the improvement of eco-tourism. Therefore, the management of travel agencies, managerial functions, the responsibilities and qualifications of managers in tourism business enterprises, the management and training of the personnel in these businesses have all gained importance. For that reason, this study attempts to display the perspectives of travel agencies on eco-tourism that operate in Turkey and their managerial problems through a questionnaire given. HCThe results of this study reveal that travel agencies which offer eco-tourism in their programs face managerial problems, which are mainly felt in personnel management. The questionnaire indicates there are problems especially in the recruitment of marketing personnel to carry out advertising work and in the training of personnel in general. It is also among the findings of this study that travel agencies experiencing these problems receive a very limited amount of state subsidies regarding eco- tourism. Key Words: Eco-tourism, Travel Agency Management, Ecology, Tourism. vl
Collections