Language learning strategies of 8 th grade students in a state junior high school in Adana
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET BİR DEVLET İLKÖĞRETİM OKULUNDA ÖĞRENİM GÖREN 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DİL ÖĞRENME STRATEJİLERİ Ebru ŞİRE Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Hatice SOFU Mart 1999, 95 sayfa Bu çalışmada, öğrencilerin sınıf içinde ve dışında İngilizce dersi çalışırken kullandıkları dil öğrenme stratejileri araştırılmaktadır. Bu stratejiler bilişüstü, bilişsel ve sosyal/duyuşsal olmak üzere üç ana grupta incelenecektir. Çalışmanın asıl amacı, başarılı ve başarısız öğrencileri kullandıkları dil öğrenme stratejileri açısından karşılaştırmaktır. Çünkü bazı stratejiler öğrenci başarısını olumlu veya olumsuz yönde etkileyebilmektedir. Çalışmanın amacı doğrultusunda, öğrenciler İngilizce dersi dönem sonu not ortalamalarına göre başarılı ve başarısız olmak üzere gelişigüzel iki gruba ayrılmıştır. 28 tane kapalı uçlu madde içeren ve tamamiyle Türkçe hazırlanmış bir anket Adana Ulubatlı Hasan İlköğretim Okulunda 100 öğrenciye verilmiştir. Ankette öğrencilerden, her madde için, `Evet`, `Hayır` veya `Emin Değilim` seçeneklerinden birini seçerek kendi stratejilerini tanımlamaları istenmiştir. Veriler sadece bir aşamada toplanmış olup öğrenciler çalışma süresince sonucu etkileyebilecek herhangi bir işleme tabi tutulmamışlardır. Elde edilen tüm veriler SPSS (Sosyal Bilimsel İstatistiksel Paketi) programında ki-kare (X2) değerleri hesaplanarak analiz edilmiştir. Daha sonra analiz sonuçlan tablolarda gösterilerek yorumlanmıştır. Sonuç olarak, bu çalışmaya katılan başarılı ve başarısız öğrenciler arasında bazı stratejiler açısından önemli değişiklikler bulunmuştur. Anahtar kelimeler; Dil Öğrenme Stratejileri Bilişüstü Stratejiler Bilişsel Stratejiler Sosyal/Duyuşsal Stratejiler Dönem Sonu Not Ortalamaları Başarılı Öğrenciler Başarısız Öğrenciler VI ABSTRACT LANGUAGE LEARNING STRATEGIES OF 8th GRADE STUDENTS IN A STATE JUNIOR HIGH SCHOOL IN ADANA Ebru ŞİRE Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst. Prof. Dr. Hatice SOFU March 1999, 95 pages This study is designed to identify individual metacognitive, cognitive, and social/affective strategies which 8`1 grade students employ in or out of class activities. The strategies are studied with respect to the students' degree of success since some strategies may affect the students' degree of success positively or negatively. The students were randomly selected and separated into two groups, namely successful and unsuccessful, on the basis of their English achievement results. A questionnaire with close ended items was administered to 100 students in Adana Ulubath Hasan Junior High School. It was a structured questionnaire which required the subjects to respond to a strategy description, written in Turkish, by choosing among three alternatives (i.e. `Yes`, `No`, or `Not Sure`). In the analysis of the data, SPSS, Statistical Package for the Social Sciences, was used to calculate the chi-square (X2) value of each item. Then, all the data were displayed in crossbreak tables. The results indicated some significant differences in the use of particular strategies between the successful and the unsuccessful students who participated in the study. Kev words: Language Learning Strategies Metacognitive Strategies Cognitive Strategies Social/ Affective Strategies Achievement Results Successful Students Unsuccessful Students
Collections