Betonda soğuk derzin mekanik ve kırılma davranışına etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Betonun, kolon ve kiriş gibi taşıyıcı elemanlarda ve kolon kiriş birleşim bölgelerinde tek seferde dökülmesi esastır. Ancak sahada yaşanan uygulama ve gecikme problemlerinden dolayı soğuk derz adı verilen zayıf geçiş bölgelerinin oluşumu kaçınılmazdır. Soğuk derz, mevcut yükler altında yapının bütünlüğünü bozmak ve davranışını değiştirmek gibi ciddi sorunlara neden olur. Dolayısıyla yapıda ve/veya yapı elemanında bu bölgelerin mekanik ve kırılma davranışının tanımlanması önemli bir konudur.Tez çalışmasında, soğuk derzli betonun eğilme altında mekanik özelliklerinin ve kırılma davranışının tahribatsız muayene yöntemi olarak geliştirilen Akustik Emisyon (AE) ile belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla farklı derz açısına, derz yüzeyine uygulanan farklı iyileştirme yöntemlerine ve farklı dayanımlardaki beton-beton ara yüzüne sahip elemanlar laboratuvarda hazırlanmıştır. Hazırlanan kirişlere dört noktada eğilme deneyi uygulanmış ve eş zamanlı olarak AE ile izlenmiştir. AE'den elde edilen verilere parametre analizleri yapılmıştır.Özetle, farklı faktörlerin soğuk derzli numunelerin mekanik davranışına etkileri tanımlanmış ve soğuk derzli kirişlerin kırılma mekanizması belirlenmiştir. It is essential to cast the concrete monolithically in the load bearing elements, such as columns, beams, and column-beam joints. However, due to application and delaying problems in field, the formation of the cold joints which are the weak transition zones is inevitable. Cold joints have serious consequences such as disrupting integrity of the structure and changing its behavior under the existing loads. Therefore, it is important to define mechanical and fracture behavior of these regions formed in the structure and/or structural element.In this study, revealing mechanical characteristics and fracture behavior of cold-jointed concrete under bending with Acoustic Emission (AE), which is a developed nondestructive testing method was aimed. For this purpose, specimens with various joint angles, rehabilitation methods and strength parameters were produced in the laboratory. Prepared beam specimens were tested under four-point-bending and were simultaneously monitored with AE, which is a developed nondestructive testing method. The data obtained from AE were analyzed by using parameter analysis.In conclusion, contributions of different factors on the mechanical behavior of samples were defined. Fracture mechanisms of the cold jointed beams were determined.
Collections