SMS reklamlarının algılanan değer, tutum ve satınalma davranışına göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile üniversite öğrencilerinin SMS reklamlarına yönelik algıladıkları değerlerin tutum ve satın alma davranışı üzerindeki etkilerinin ölçülmesi amaçlanmıştır. İletişim teknolojilerinin hızla geliştiği günümüzde, mobil telefon kullanıcı sayısındaki artış ve buna paralel olarak mobil telefonların artan özellikleri yeni pazarlama uygulamalarını da beraberinde getirmektedir. Bu doğrultuda Kısa Mesaj Hizmetlerinin (SMS) potansiyel tüketicilere ulaşmada stratejik bir mobil pazarlama kanalı olarak kullanımı bu çalışmanın önemini artırmaktadır. Çalışmanın literatür bölümünde mobil pazarlama ve mobil reklam kavramları açıklanmış, uygulama bölümünde ise araştırmanın modeli doğrultusunda oluşturulan hipotezler Regresyon Analizi ile test edilmiştir. Çalışmada, algılanan reklam değeri; bilgilendirme, eğlendirme, güvenilirlik ve rahatsız etme faktörleri temel alınarak ölçülmüştür. Regresyon Analizi sonuçlarına göre bu faktörler SMS reklamlarına yönelik tutumları anlamlı bir şekilde etkilemektedir. Ayrıca izin faktörü de reklam içerikli SMS'lere yönelik tutumu etkileyen önemli bir değişken olarak belirlenmiş ve genel tutumun satın alma davranışı üzerinde anlamlı bir etkisi olduğu sonucu elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Mobil Pazarlama, Mobil Reklam, SMS Reklamları, İzinliPazarlama In this study, the effect of university students' attitudes towards SMS advertising on purchase behavior is aimed to be measured. At the present day, in which communication technologies are improving rapidly, the increasing features of mobile phones in parallel with the rise in number of mobile phone users have brought new marketing applications along. Accordingly, the usage of Short Message Services (SMS) as a strategic mobile marketing channel for approaching potential consumers is increasing the importance of this study. Mobile marketing and importance of mobile advertising are explained in conceptual analysis section and hypotheses, which are formed in accordance with the model of the research, are tested with Regression Analysis in application section of the study. In the study, perceived advertisement value is measured based on the factors of informativeness, entertaining, credibility and irritating. Regression analysis results indicate that these factors significantly affect the attitudes towards SMS advertising. Furthermore, the factor of permission is also defined as another important variable and it is determined that the general attitude has significant effect on purchase behavior.Keywords: Mobile marketing, Mobil advertising, SMS advertising, Permissionmarketing
Collections