Atatürk Öğretmen Koleji programının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ATATÜRK ÖĞRETMEN KOLEJİ PROGRAMININ DEĞERLENDİRİLMESİ G. Fatma YENEN Yüksek Lisans Tezi, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Danışman: Doç. Dr. Müfit GÖMLEKSİZ Eylül- 2000, 150 sayfa Bu araştırma, Atatürk Öğretmen Koleji' nde uygulanmakta olan eğitim programında eksiklik ve aksaklıkların olup olmadığını, varsa programın hangi öğe/öğelerinden kaynaklandığım belirlemek amacıyla yapılmış, tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Bu amaçla Atatürk Öğretmen Koleji' ne öğrenci alımı, Atatürk Öğretmen Koleji eğitim programının amaçlan, içeriği, eğitim durumları, değerlendirme süreçleri, öğretmenlik uygulamaları, rehberlik etkinlikleri ve genel sorunları ile ilgili Atatürk Öğretmen Koleji öğretim görevlilerinin, bu okuldan mezun olup görev yapmakta olan ilkokul öğretmenlerinin ve Kolej' de öğrenim gören öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini 1999-2000 eğitim-öğretim yılında A.Ö.K.' de görev yapmakta olan 15 öğretim görevlisi, 1998-99 eğitim-öğretim yılında A.Ö.K.' den mezun olup, ilkokul öğretmenliği yapmakta olan 42 ilkokul öğretmeni ve 1999-2000 eğitim- öğretim yılında A.Ö.K.' de 4. sınıfta öğrenim gören 75 öğrenci oluşturmaktadır. Amaca yönelik örneklem belirleme yöntemi ile belirlenen 9 öğretim görevlisi, 30 ilkokul öğretmeni ve 25 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır.Bu araştırmada araştırmacı tarafından ilgili literatür taranarak ve uzman görüşüne başvurularak hazırlanan görüşme ve anket formları veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretim görevlileri için hazırlanan anket formu ve ilkokul öğretmenleri ve öğrencileri için hazırlanan görüşme formlarında 1. bölümde kişisel bilgilerle ilgili sorulara, 2. bölümde ise programla ilgili 53' er soruya yer verilmiştir. Araştırmada elde edilen sonuçlar aşağıda özetlenmiştir. Öğretim görevlileri, ilkokul öğretmenleri ve öğrencilerin A.Ö.K' ne öğrenci seçiminde A.Ö.K. ve YÖK' ün söz sahibi olmasını istedikleri görülmüştür. Okula öğrenci alımı ve öğretim görevlilerinin tayini ile ilgili yasal düzenleme getirilmesi gerektiği saptanmıştır. Okulda genelde ders programının olduğu ve bu programlarda çoğunlukla amaçlara ve konulara yer verildiği saptanmıştır. Bu programın hazırlanmasında öğretim görevlilerinin ve uzmanların görev alması istendiği görülmüştür. Ders anlatımında genellikle düz-anlatım ve soru-cevap yöntemlerinin kullanıldığı ve araç-gereç kullanımı yetersiz olduğu saptanmıştır. Değerlendirmenin genellikle klasik testlerle (Essay tipi) yapıldığı ve yapılan değerlendirmenin öğrencilerin öğrenme düzeyini `kısmen` ölçtüğü görülmüştür. Öğretmenlik uygulama süresinin yetersiz olduğu ve uygulamaya başlanılan dönemin uygun olmadığı saptanmıştır. A.Ö.K' de rehberlik servisinin olmadığı ve öğrencilerin yeterince sosyal ve sportif etkinliklerde bulunamadığı belirlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Eğitim, Öğretmen, Öğretmen Yetiştirme, Program, Program Değerlendirme II ABSTRACT THE EVALATION OF THE CURRICULUM OF ATATÜRK Ö?RETMEN KOLEJİ G. Fatma YENEN MA. Thesis, Department of Education Science Supervisor Doç. Dr. Müfit GÖMLEKSİZ September- 2000, 150 pages This research is a descriptive study done within the technique of general survey model to identify whether mere were any deficiencies or problems and to determine which elements of the curriculum caused them. The views of the instructors in A.Ö.K., the primary school teachers who graduated from this school and began their professions and the students enrolled in this school were asked with respect to the enrolment, the content, the educational status, the testing process, the teaching practice, the counselling facilities and the general problems. The study consisted of the following participants: 15 teacher instructors in A. O.K. in 1999-2000 academic year; 42 primary school teachers who graduated from A. O.K. in 1998-1999 academic year and began their professions; and 75 senior students enrolled in A. O.K.. The sample of the study, determined by stratified sampling, included 9 teacher assistants, 30 primary school teachers and 25 senior students. The questionnaire and the interview forms developed by the researcher in the light of the related literature and the specialists' views were used to collect data. These instruments which were developed for the /iews of both teachers and the students consisted of two parts. There was personal information about the participants in the first while there were 53 questions related to the curriculum in the second part. The results were summarized as follows: IIIThe instructors, the primary school teachers and also the students asked A.Ö.K. to conduct a testing system rather than the ministry for selecting the students. It was seen as necessary that there could be legal formulations related to the students1 enrolment, and the appointment of the teachers. In general mere were curricula in the school and the aims and the subject-matters took place in this curricula. The instructors and the specialists' involvement was asked in developing these programs. `Explanations` and `question- answer` techniques were usually used in the lessons and the visual aid and materials were not used adequately. Essay question types were used in the examinations and these examinations couldn't evaluate the students' level appropriately. There was no counselling service in the school. The students were not usually involved in the social and sports activities. Key Words: Education, Teacher Training, Curriculum, Curriculum Evaluation, Teacher. IV
Collections