Show simple item record

dc.contributor.advisorKöymen, Ülkü
dc.contributor.authorAkar, Ruken
dc.date.accessioned2020-12-29T08:32:44Z
dc.date.available2020-12-29T08:32:44Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/365811
dc.description.abstractBu araştırma, eğitimde dramada Dorothy Heathcote' un geliştirmiş olduğu `Uzman Rolü Yaklaşımı` nı tanıtmak, Temel eğitim ikinci döneminde, sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesinde `Uzman Rolü Yaklaşımı` nın kullanımına ilişkin kuramsal bir çerçeve çizmek ve işlevsel örnekler vermek amacıyla yapılan tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmada, Dorothy Heathcote' un, İngiltere' de `Uzman Rolü Yaklaşımı`nı kullanarak, alt sosyo-ekonomik düzeyden 26 çocukla yaptığı 90 dakikalık bir drama dersinin video kasetleri, uygulayıcının ve öğrencilerin kullandıkları sözel dil becerileri açısından analiz edilmiştir. Diğer taraftan, `Uzman Rolü Yaklaşımı`, öğrenme-öğretme kuramları, özellikle de senaryo tabanlı öğrenme kuramı açısından incelenmiştir. Sonuç olarak, `Uzman Rolü Yaklaşımı` temelinde yapılan drama dersinde, uygulayıcının sırasıyla en çok `soru sorma`, daha sonra `bilgi verme` ve `açıklama yapma` etkinliklerini kullandığı sonucu elde edilmiştir. Uygulayıcının, bu sözel dil etkinliklerini büyük oranda, rol içinde gerçekleştirdiği gözlenmiştir. Öğrenciler açısından bakıldığında ise, en çok, `tahmin etme`, etkinliğini kullandıkları daha sonra bunu `soru sorma`, `tartışma` ve `açıklama yapma` etkinliklerinin izlediği sonucuna ulaşılmıştır.Diğer taraftan, `Uzman Rolü Yaklaşımı` nm öğrenme-öğretme kuramları, özellikle de senaryo tabanlı öğrenme kuramı ile `algılama`, `anlama`, ve `bilme` öğeleri açısından benzeşildik gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Türkçe Öğretimi, Sözlü Anlatım Becerileri, Eğitimde Drama, Uzman Rolü Yaklaşımı, Senaryo Tabanlı Öğrenme Kuramı. II
dc.description.abstractThis descriptive study introduces the approach of `mantle of the expert` by Dorothy Heathcote in drama in education. A theoretical framework for developing verbal skills in the second part of primary school based on `mantle of the expert` is suggested. Functional examples are provided. An analysis of the video casettes of 90 min. Drama lesson based on `mantle of the expert` in which Dorothy Heathcote worked with 26 students from low socio-economic status is done in terms of the teacher's and student's verbal skills. On the other hand, `mantle of the expert` is evaluated with respect to the learning and teaching theories, especially the scenario based learning theory. As a result, it is found that, in the drama lesson based on `mantle of the expert` the teacher used mostly `questioning`, and then `giving information` and `making explanations` respectively. It is observed that the teacher performed these verbal activities mostly as a `teacher in role`. However, from the students point of view; `guessing` is used significantly and this is followed by `asking questions`, `discussing` and `making explanation` Our results, on the other hand, suggest that there are similarities between the learning-teaching theory, especially the scenario based learning at the patterns such as `perception`, `learning`, `understanding` and `knowing`. IllKey Words: Turkish Language Teaching, Verbal Language skills, Drama in Education, Mantle of The Expert Approach, Scenario Based Learning Theory. rven_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTemel eğitimin ikinci aşamasında drama yöntemi ile Türkçe öğretimi: Dorothy Heathcote`un
dc.title.alternativeTurkish language teaching in the second part of the primary school throught drama method: Dorothy Heathcotes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDrama
dc.subject.ytmHeathcote, Dorothy
dc.subject.ytmOral narrative
dc.subject.ytmTurkish teaching
dc.subject.ytmMantle of the expert approach
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmBasic education
dc.identifier.yokid100819
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid97451
dc.description.pages142
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess