Temel eğitimin ikinci aşamasında drama yöntemi ile Türkçe öğretimi: Dorothy Heathcote`un
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, eğitimde dramada Dorothy Heathcote' un geliştirmiş olduğu `Uzman Rolü Yaklaşımı` nı tanıtmak, Temel eğitim ikinci döneminde, sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesinde `Uzman Rolü Yaklaşımı` nın kullanımına ilişkin kuramsal bir çerçeve çizmek ve işlevsel örnekler vermek amacıyla yapılan tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmada, Dorothy Heathcote' un, İngiltere' de `Uzman Rolü Yaklaşımı`nı kullanarak, alt sosyo-ekonomik düzeyden 26 çocukla yaptığı 90 dakikalık bir drama dersinin video kasetleri, uygulayıcının ve öğrencilerin kullandıkları sözel dil becerileri açısından analiz edilmiştir. Diğer taraftan, `Uzman Rolü Yaklaşımı`, öğrenme-öğretme kuramları, özellikle de senaryo tabanlı öğrenme kuramı açısından incelenmiştir. Sonuç olarak, `Uzman Rolü Yaklaşımı` temelinde yapılan drama dersinde, uygulayıcının sırasıyla en çok `soru sorma`, daha sonra `bilgi verme` ve `açıklama yapma` etkinliklerini kullandığı sonucu elde edilmiştir. Uygulayıcının, bu sözel dil etkinliklerini büyük oranda, rol içinde gerçekleştirdiği gözlenmiştir. Öğrenciler açısından bakıldığında ise, en çok, `tahmin etme`, etkinliğini kullandıkları daha sonra bunu `soru sorma`, `tartışma` ve `açıklama yapma` etkinliklerinin izlediği sonucuna ulaşılmıştır.Diğer taraftan, `Uzman Rolü Yaklaşımı` nm öğrenme-öğretme kuramları, özellikle de senaryo tabanlı öğrenme kuramı ile `algılama`, `anlama`, ve `bilme` öğeleri açısından benzeşildik gösterdiği sonucu elde edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Türkçe Öğretimi, Sözlü Anlatım Becerileri, Eğitimde Drama, Uzman Rolü Yaklaşımı, Senaryo Tabanlı Öğrenme Kuramı. II This descriptive study introduces the approach of `mantle of the expert` by Dorothy Heathcote in drama in education. A theoretical framework for developing verbal skills in the second part of primary school based on `mantle of the expert` is suggested. Functional examples are provided. An analysis of the video casettes of 90 min. Drama lesson based on `mantle of the expert` in which Dorothy Heathcote worked with 26 students from low socio-economic status is done in terms of the teacher's and student's verbal skills. On the other hand, `mantle of the expert` is evaluated with respect to the learning and teaching theories, especially the scenario based learning theory. As a result, it is found that, in the drama lesson based on `mantle of the expert` the teacher used mostly `questioning`, and then `giving information` and `making explanations` respectively. It is observed that the teacher performed these verbal activities mostly as a `teacher in role`. However, from the students point of view; `guessing` is used significantly and this is followed by `asking questions`, `discussing` and `making explanation` Our results, on the other hand, suggest that there are similarities between the learning-teaching theory, especially the scenario based learning at the patterns such as `perception`, `learning`, `understanding` and `knowing`. IllKey Words: Turkish Language Teaching, Verbal Language skills, Drama in Education, Mantle of The Expert Approach, Scenario Based Learning Theory. rv
Collections