Üretim eğitim sisteminin ürün kalitesine etkisi ve otomotiv sektöründe bir fabrika uygulaması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sanayidevriminden sonra artan yığın üretimlere paralel olarak gelişen teknoloji ve değişen tüketici profillerinden dolayı firmalar yoğun rekabet içerisinde var olma savaşı vermektedir. Firmaların tüketici istek ve ihtiyaçlarını göz önüne alırken kalite kavramı önemlilik kazanmaktadır. Günümüzde kalite kontrolünün ilk kez ne zaman bilinçli olarak yapıldığı ve uygulanmaya başlandığı konusunda çeşitli bilgiler olmakla beraber gelişen teknoloji ve artan rekabet dolayısıyla kalite döngüsünün önemi her geçen gün artmaktadır. Üretim tesislerinde montaj ya da direkt ürün imalatında çalışanların yapacakları işlerin karmaşık olması, ürün seçeneklerinin fazla olması; imalat sürecinde aynı kalitede ve standartta işin yapılmasını oldukça zor hale getirmiştir. Rekabetin hız kazandığı, kalitenin öneminin gittikçe arttığı günümüzde özellikle emek yoğun üretim tesislerinde bu sorunları minimum seviyeye indirebilmek ve rekabet gücünü artırmak için yoğun bir çaba sarf edilmektedir. İşletmeler, en az maliyet ile en yüksek kaliteyi elde etmek ve kaliteyi standart hale getirmek için çeşitli teknikler ve yöntemler kullanmaktadır. Ayrıca bu yöntemlerin kalite üzerine etkisinin ölçülmesi yapılan uygulamanın verimliliğinin gösterilmesinde önem arz etmektedir. Üretim hatlarında yapılan montaj işlemlerinin standart duruma getirilmesi için uygulanan tekniğin ürün kalitesi üzerindeki etkisini ölçmeye yönelik olan bu çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde tez çalışmasının kavramsal çerçevesi oluşturularak bu bağlamda çalışmaya temel teşkil eden üretim eğitim sistemlerinin tarihsel gelişmelerinden, işletmelerdeki eğitim sistemlerinden, kalite kavramı ve uygulamalarından bahsedilmiştir. İkinci bölümde uygulamanın odak noktası olan işletmedeki üretim eğitim sistemi içeriği ve kullanımı anlatılmıştır Daha sonra kullanılan yöntem ve grup modeli açıklanmıştır. Grup modeli ışığında veriler toparlanarak analizleri yapılmıştır. Üçüncü bölümde denenceler ile ilgili bulgular ve bulgularla ilgili yorumlara yer verilmiştir. Son bölümde ise araştırmada elde edilen sonuçlar ve sonuçlarla bağlantılı önerilerden bahsedilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ürün, Üretim, Eğitim, Kalite Kontrol, ĠĢletme After the industrial revolution, the companies are struggling in an intense competition for existence due to evolving technology and changing consumer profiles in parallel with increasing mass production. The concept of quality is gaining importance while the companies take wishes and needs of the costumers into account. Today, there is a variety of information about the time when quality control is done deliberately and implemented for the first time, nonetheless importance of the quality cycle is increasing with each passing day due to the evolving technology and increased competition. Because of the complexity of the work done by the workers in the direct production or assembling departments or wide product range in the production facilities; it becomes quite difficult to produce same quality and standardized products during the manufacturing process. Nowadays, there are intense efforts in order to minimize these problems and to improve competitiveness especially in labor-intensive manufacturing facilities while competition gained momentum and importance of the quality is evolved. Businesses use a variety of techniques and methods to achieve the highest quality with minimal cost and to make the quality standardized. In addition, measurement of the effects of these methods for quality purposes is also important to show the efficiency of the performed application. This study, which is about the standartizing the technique that is used with the installation of flaws, is consisted of four parts. In the first part of the study, by conceptual framework of the thesis, the historical development of manufacturing systems, which is the basic of the work education systems in business quality concept and applications are explained. In the second part, manufacturing and use of content education system in business that is the focus point of the application is explained. Then the method that was used and the group model are explanied. In consideration of group model, data are collected and analysed. In the third part, indications about hypothesis and comments on the indications are mentioned. In the last part, results of the researches and advices related to results are mentioned.Keywords: Product, Production, Training, Quality Control, Business,
Collections