Girişimcilik sürecinde sosyal sermaye ve sosyal ağlar ile iç girişimcilik arasındaki ilişki üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik kalkınmanın gerçekleştirilmesi, girişimciliğe verilen önem ile yakından ilintilidir. Günümüzde, özellikle gelişmekte olan ülkelerin girişimciliğin teşvik edilmesine yönelik politikalar geliştirdiği, girişimci adaylarına devlet aracılığıyla birtakım destekler sağlandığı görülmektedir. Bunun en büyük sebeplerinden biri, girişimciliğin önemi konusunda giderek artan farkındalık düzeyidir. Kalkınmanın sağlanmasında devletlere düşen sorumluluğun yanı sıra, girişimcilere düşen sorumluluklar da vardır. Girişimcilerin etki alanları geçmişte yerel çevreleri ile sınırlı kalmakta iken, küreselleşme ve iletişim kolaylıkları sayesinde girişimciler sosyal ağları aracılığıyla hem yerel çevrelerini, hem de ulusal ve uluslar arası pazarları doğrudan etkiler hale gelmiştir. Dolayısıyla artık her girişimci potansiyel bir uluslar arası oyuncudur. O nedenle, girişimcilik sürecinde girişimcilerin sosyal ağları onların performanslarını doğrudan etkilemektedir. Günümüz dünyasında, finansal sermayenin tek başına girişimcilik başarısı için yeterli olmadığı açıktır. Girişimciler, kurdukları işletmelerin devamlılığını sağlayabilmek için, sosyal sermayelerini de geliştirmek zorundadırlar. Bu çalışmada, girişimcilik sürecinde sosyal sermaye ve sosyal ağlar ile iç girişimcilik arasındaki ilişki incelenmiş, sosyal sermaye ve sosyal ağ kuramları çerçevesinde çıkarımlar yapılmıştır. The realization of economic development is closely related to the importance given to entrepreneurship. Today, it can be observed that especially developing countries utilize policies in order to encourage entrepreneurship and provide support for prospective entrepreneurs through governmental authorities. One of the most important reasons of this is the heightened level of awareness regarding the significance of entrepreneurship. Apart from the state, entrepreneurs also bear certain responsibilities. Although entrepreneurs' sphere of influence used to be confined to their local environment in the past, entrepreneurs have become actors who directly influence both their local environments and national and international markets via their social networks. Thus, every entrepreneur is a possible international player in the game. Consequently, entrepreneurs' social networks have a direct effect on their performances in the entrepreneurship process. In today's world, it is an obvious fact that financial capital alone is not sufficient for entrepreneurial success. Entrepreneurs have to develop their social capital so that their ventures will continue to exist. In this study, the relationship between social capital, social networks and intrapreneurship was analyzed and inferences were made through the framework of social capital and social network theories.
Collections