Questioning skills-an approach to improve student questioning behaviors
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET SORU SORMA BECERİLERİ öğrencilerin Soru Sorma Becerilerini Geliştirmek İçin Bir Yöntem Jülide İNÖZÜ Doktora Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Danışman: Yrd. Doç. Dr. Zuhal OKAN Ocak, 2000, 134 sayfa Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin üst düzeyde düşünmelerini sağlayacak soru sorma becerilerinin farkına varmalarım sağlamanın ve buna bağlı olarak da bu becerileri geliştirmenin gerekliliğini göstermektir. Soru sorma konusunda verilecek bir eğitimin öğrencilerin bu alandaki başarısını artıracağı düşünülmektedir. Bu çalışmada böyle bir eğitimin sonucu olarak öğrencilerin üst düzey sorulan sorabilecekleri ve bunlara yanıt verebilecekleri varsayılmaktadır. Aşağıdaki araştırma sorularına cevap bulunmaya çalışılmıştır: öğrenciler öğretmenlerine ne tür sorular soruyorlar? Öğrenciler öğretmenlerinin ne tür sorular sormalarım istiyorlar? Farklı soru tipleri ne sıklıkla öğrencilerin sorularında ve tercihlerinde ortaya çıkıyorlar? Verilecek eğitime bağlı olarak öğrencilerin soru sorma becerilerinde bir değişiklik olacak mı? Araştırma grubundaki öğrenciler verilen eğitimin sonunda üst düzey soruları yanıtlayabilecekler mi? Araştırma grubundaki öğrenciler verilen eğitimin sonunda üst düzey sorulan üretebilecekler mi? Öğrencilerin eleştirel düşünmeleri bu eğitime bağlı olarak gelişecek mi? Oniki hafta süren eğitim boyunca öğrencilerin soru sorma becerilerini geliştirebilmek için tasarlanmış bir model yeniden uyarlanarak kullanıldı. Bu modelin soru sorma becerilerini geliştirmedeki etkisi video kamera ile kaydedilen dersler yoluyla değerlendirildi Bunun yanısıra, çalışma öncesi ve sonrası öğrencilere Soru Sorma Becerilerini ölçme Testi uygulandı. Son olarak, bu çalışmanın öğrencilerin üst düzeyde düşünmelerini sağlamadaki etkisini ölçmek amacıyla öğrencilere çalışma öncesi ve sonrası Eleştirel Düşünme Testi uygulandı.Bu çalışmanın sonuçları soru sorma konusunda verilecek programlı bir eğitimin öğrencilerin soru sorma becerilerini geliştireceğini göstermektedir. Veriler çalışma öncesi hem kontrol hem de araştırma gruplarındaki öğrencilerin genellikle alt düzeyde düşünme sorulan sorduklarını göstermektedir. Fakat çalışma sonrası araştırma grubundaki öğrencilerin alt düzey sorularında azalma oluşurken, üst düzey sorularında önemli bir artış kaydedilmiştir. Bununla beraber bu çalışmanın öğrencilerin eleştirel düşünmelerini sağlamada pek fazla etkili olamadığı gözlenmiştir. Anahtar Kelimeler: Soru Sorma Becerileri, Öğrencilerin Soru Sorması, Üst Düzey Sorular, Alt Düzey Sorular, Üst Düzeyde Düşünme u ABSTRACT QUESTIONING SKILLS An Approach to Improve Students' Questioning Behaviors Jülide İNÖZÜ Ph. D. Dissertation, English Language Teaching Department Supervisor: Assist. Prof. Dr. Zuhal OKAN January, 2000, 134 pages The basic premise of this study is that students need to be made aware of the value of questioning behaviors which activate higher mental thinking. The study is also motivated by the belief that once students are given training in questioning, they can transfer this awareness to their performance. It is assumed that as a result of such a training process, students can ask and at the same time respond to questions at the higher cognitive level. The study attempts to find answers to the following basic questions: What kinds of questions do the students ask their teachers? What kinds of questions do the students prefer their teachers to ask them? In what frequencies do the various question types occur in students' preferences and in their own questions? Do the students employ questioning strategies as they study reading texts? Will the students demonstrate an identifiable change in their questioning behaviors as a result of the training period? Are the experimental group students able to produce and at the same time respond to higher cognitive level questions successfully after they get used to them? Will students' critical thinking ability be enhanced by manipulating their questioning skills? In order to improve students' questioning behaviors, they were given a training using Inference Awareness Raising ModeL The evaluation of the effectiveness of the model on students' questioning was based on the videotaped observations and the result of the Measure of Questioning Skill which was given to students both before and after the training sessions. Finally, in order to see the effects of the treatment on students' higher level thinking, Watson and Glaser Critical Thinking Appraisal Test was administered both before and after the training period. mThe overall conclusion of the present study is that a programmed training in questioning proves useful in improving students' questioning skills. The data analyzed showed that questions made by students in control and experimental groups were mostly lower level questions before the treatment. Following the training, there occurred an increase in higher level questions made by students in the experimental group, while the number of lower level questions decreased notably. However, it was observed that higher level thinking in students was not stimulated as a result of such training. Key Words: Questioning, Students' Questioning, Higher Order Questioning, Lower Order Questioning, Higher Level Thinking IV
Collections