Accessibility to universal grammar in child second language acquisition: The acquisition of the governing category parameter by Turkish child learners of English
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET ÎKÎNCÎ DİL OLARAK İNGİLİZCE'Yİ EDİNEN TÜRK ÇOCUKLARINDA BAĞLAMA KURAMI DEĞERLERİNDEN A İLKESİNİN EDİNİMİ Yonca ÇAYLAKLI Yükseklisans Tezi, İngiliz Düi Eğitimi Danışman: Pro£ Dr. F. Özden EKMEKÇİ Haziran 2001, 102 sayfa Evrensel Dilbilgisi (ED) (Chomsky, 1981)'ne erişim çerçevesinde ikinci dil ediniminde yapılan çalışmaların birçoğu yetişkinlerin evrensel dflbügisine erişim savlarının sınanması üzerinde yoğunlaşmıştır (Cook, 1990; Bulut, 1996; Can, 2000; White, 2000). Ancak bu konu çocukların ergenlik çağı öncesi dönemi ile ilgili olarak pek irdelenmemiştir. Yapılan incelemeler (Lakshamanan, 1989; Sachachter, 1996; White, 1 998), yeni birtakım araştırma konularım ortaya koymuştur. Bu çalışmamr/jn araştırma soruları da bunları içermektedir. -Evrensel dilbilgisi ilke ve değiştirgenlerine erişim, çocukların ikinci dil edinimlerinde olası mıdır? Eğer olası ise, bu erişim ikici dil edinim sürecinin en başından mı yoksa gelişim süreci içerisinde mi kendini göstermektedir? -Evrensel Dilbilgisi Öke ve değiştirgenlerine erişim, çocukların ikinci dil edinimlerinde doğrudan mı yoksa anadilleri aracıkğryla mı gerçekleşmektedir? Bu sorular göz önünde bulundurularak, ikinci dil edinen Türk çocuklarının verilen sözceleri Bağlama Kuramı çerçevesinde nasıl yargıladıkları ölçülerek Evrensel Dübügisi'nm çocuklarda ikkci (ifl eclin^ Bu çalışmada 12-13 yaşlarındaki Türk çocuklarının Bağlama Kurarm'nda A Bkesi'nm edinimi incelenecektir. Tezin ön çalışması yine bu yaşlar arasındaki 42 denek üzerinde yapılmıştır. Çocukların A İlkesi'ndeki yeterliliği, üç farklı ölçekten elde edilen verilerle hesaplanmaktadır. Anahtar Kelimeler Evrensel Dilbilgisi İkinci Dil Edinimi Bağlama Karamı, Ergenlik Dönemi, Dönüşlü Adıllar ABSTRACT ACCESSIBILITY TO UNIVERSAL GRAMMAR IN CHILD SECOND LANGUAGE ACQUISITION: THE ACQUISITION OF THE GOVERNING CATEGORY PARAMETER BY TURKISH CHILD LEARNERS OF ENGLISH. Yonca ÇAYLAKLI MA Theis, ELT Department Supervisor Prof Dr. F. özden EKMEKÇİ June, 2001, 102 pages Recent studies conducted to examine the extend to which a theory of UG could be useful in explaining the child L2 acquisition process have proposed some major questions regarding the availability of UG in mis respect (Lakshmanan, 1989; Schachter, 1990; White, 1996, 2000). Some of these questions that this study is directly concerned are: -Are the properties of UG really available in child L2 acquisition? If they are available, are they available in their entirety from the start, or do they unfold in a developmental sequence? -Are UG principles and parameters directly available to child L2 learners as in their LI acquisition, or are they available only through the mediation of their LI? The purpose of the thesis is to give some answers to these questions by investigating the acquisition of Binding Principle A by child Turkish learners of English as a second language. The pilot study has been conducted on 42 subjects, whose age range is between 12-13 years. The data are based on me performance of the subjects on three different tasks aimed to elicit the subjects' competence on L2 as far as the binding principle concerned. Key words; Universal Grammar, Second Language Acquisition, Binding Principle, Critical (sensitive) Period, Reflexives
Collections