A Needs analysis: The feasibility of a collaboration between mechanical engineering and electric-electronics engineering departments and YADIM for the instruction of ESP
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ill ÖZET Makine Mühendisliği ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bölümleri ve YADIM Arasında Özel Amaçlı İngilizce Öğretimi İçin İşbirliği İmkanı Bikem SEÇEN Yüksek Lisans Tezi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Danışman :Yrd.Doç.Dr.Erdoğan BADA Aralık 2001, 68 sayfa Bilimsel alanda çalışan öğrenciler kaçınılmaz bir şekilde kendi dillerinde değilde İngilizcede yazılmış ders kitaplarıyla karşı karşıya kalırlar. Bilimsel alandaki çalışmaların büyük çoğunluğunun ve derslerin İngilizce olması, Akademik otoriteleri bilimsel alanlarda öğrenim gören öğrencilere bilimsel İngilizce eğitimi verilmesi gerekliliğine inandırmıştır. Bu araştırmanın amacı YADİM'de (Yabancı Diller Eğitim ve Araştırma Merkezi) İngilizce öğrenimi gören Elektrik-Elektronik ve Makina Mühendisliği Bölümleri öğrencilerinin eğitimle ilgili ihtiyaçlarını belirlemek ve YADİM ve bölümler arasındaki iletişimi, öğrencileri bölümlerine daha iyi hazırlamak amacıyla daha etkin bir hale getirmektir. Öğrencilerin ihtiyaçlarını belirlemek için, öğrencilerin, bölüm idarecilerinin, öğretim görevlilerinin, ve YADİM' deki okutmanların görüşleri alınmıştır. Kırkbeş YADİM öğrencisi, yüzonbir bölüm öğrencisi, on bölüm idarecisi ve öğretim görevlisi, ve on YADİM okutmanını kapsayan bir ihtiyaç analizi yapılan bu çalışma Çukurova Üniversitesi'nde yapılmıştır. Anketlerden ve görüşmelerden elde edilen veriler istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. ANAHTAR KELİMELER: YADİM: Yabancı Diller Eğitim Merkezi Elektrik-Elektronik ve Makine Mühendisliği öğrencileri, İhtiyaç Analizi,Bilimsel İngilizce Eğitimi İşbirliği IV ABSTRACT A Needs Analysis: The Feasibility of a Collaboration between Mechanical Engineering and Electric-Electronics Engineering Departments and YADİM for the Instruction of ESP Bikem SEÇEN Master Thesis, English Language Teaching Department Advisor: Asst.Prof.Dr.Erdoğan BADA December 2001, 68 pages Students in scientific freshman courses are inevitably faced with textbooks written not in their own language but in English. The fact that so much of the literature on scientific topics is in English and the medium of instruction being in English drives the academic authorities to think that it is necessary to teach scientific English to students majoring in scientific fields. The aim of this thesis is to identify the needs of Electric-Electronics Engineering and Mechanical Engineering students who go through English language education at YADİM (the Centre for Foreign Languages) and to investigate ways of improving communication between the departments in question and YADİM to facilitate education by preparing students better for their departments. In order to identify students' needs, views of students, instructors, and departmental administrators were sampled; a needs analysis covering forty-five undergraduate students, a hundred and eleven students in their respective departments, ten YADİM instructors, ten departmental instructors and administrators were conducted at Çukurova University. The data gathered through questionnaires and interviews were analysed using descriptive statistical techniques. KEY WORDS: YADİM: the Center for Foreign Languages, Electric-Electronics and Mechanical Engineering Students, Needs Analysis, ESP: English for Specific Purposes, Collaboration
Collections