Cezaevlerinde kalan 12-18 yaş grubu çocukların özgürlük algılarının metaforlar yoluyla incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özgürlük, insan hayatını ve davranışlarını doğrudan veya dolaylı yollarla etkileyen, kesin sınırlarla tanımı yapılamayan ve kişilerin algısına göre değişen soyut bir kavramdır. Çocuk suçluluğu, bütün dünyada olduğu gibi, ülkemiz için de önemli sosyal problemlerden biridir. Özgürlüğü sınırlandırılmış bir çocuğun özgürlük algısının anlaşılması, bu bireylerin eğitimlerinde ve topluma kazandırılmalarında önemli bir veri oluşturacaktır. Bu çalışmanın amacı, özgürlükleri kamu gücü tarafından kısıtlanmış Cezaevi ve Çocuk Eğitim Evinde kalan 12-18 yaş grubu hükümlü veya tutuklu çocukların özgürlüğe ilişkin görüşlerinin metaforlar yoluyla belirlenmesidir. Bu araştırma fenomolojik (olgu bilimsel) bir çalışmadır. Veriler, iki bölümden oluşan yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Birinci bölümde, çocuklarla ilgili kişisel verilerin tespitine yönelik maddeler; ikinci bölümde `özgürlük, cezaevi ve cezaevi dışındaki hayat` kavramlarına ilişkin metafor üretmelerine ilişkin maddeler yer almaktadır. Araştırma verilerinin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Katılımcıların özgürlük kavramına ilişkin ilginç metaforlar ürettikleri belirlenmiştir. Oluşturulan metaforların genellikle katılımcıların içinde bulundukları psikolojik, sosyal ve ekonomik durumlar ile ilişkili olması dikkat çekicidir. Çalışma, ayrıca, katılımcıların cezaevi ve cezaevi dışındaki yaşama ilişkin görüşlerini yansıtması bakımından önemlidir. Çalışma ile cezaevlerindeki çocukları anlaşılması ve sosyal içerilmeleri açısından da alana faydalı olacak niteliktedir. Freedom is an abstract concept that depends on personal perceptions and influences human life and behaviors directly or indirectly. So, no definite and clear description can be made for the meaning of freedom.. Child delinquency is a noteworthy problem in Turkey as it is in the world.. It is significant to understand restricted children's perception of freedom in terms of their rehabilitation and reintegration into society. This study aims at understanding perception of freedom of sentenced or imprisoned children between the ages 12-18 in prison or reformatory through metaphors. This study is a phenomenological research. The data is obtained via structured interview form. In the first part there are articles for getting personal information about children. In the second part there are articles that requires students to produce metaphors about freedom and the life in and outside the prison. Content analysis technique is used for analyzing the research data. It is observed that attendants have produced different and interesting metaphors about the concept of freedom. It is also remarkable that these metaphors are related to attendants' psychological, economic and social status. This study is also important to reflect the attendants' views about the life in and outside the prison. This study is also useful for understanding the children in prison and their social inclusion.
Collections