Çukurova bölgesinde prefabrik beton elemanlar üreten firmalarda pazarlama stratejilerinin belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
II ÖZET ÇUKUROVA BÖLGESİNDE PREFABRİK BETON ELEMANLAR ÜRETEN FİRMALARDA PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN BELİRLENMESİ Erol YAKIT Yüksek Lisans Tezi, İşletme Anabilin Dalı Danışman : Prof. Dr. Serap ÇABUK Kasım 2001, 69 sayfa Gelişen teknoloji, günümüzde yeni endüstri kollarının gelişmesine ve yaygınlaşmasına neden olmaktadır. Prefabrik beton eleman kullanımı, inşaat alanında son yıllarda bütün dünyada yaygınlaşmaktadır. Ülkemiz ve Çukurova Bölgesi de bu değişimden payını almış; sayıları az da olsa modern tesisler kurulmuş veya mevcut tesisler modernize edilmiştir. Çukurova Bölgesi'ndeki prefabrik beton elemanlar üreten tesislerin kuruluş yıllarına baktığımızda %43'ünün 0-5 yaş arasında olduğunu görüyoruz. Sektörün gelişen ve yaygınlaşan bir sektör olduğu göz önüne alınarak, pazara yeni girişler beklenmektedir. Bu çalışma, Çukurova Bölgesi'ndeki pazarda fâaliyet gösteren prefabrik beton eleman üretimi yapan firmaların pazarlama stratejilerinin belirlenmesi amacıyla hazırlanmıştır. Çalışmanın ilk kısmında, pazarlama stratejisi değişkenlerinin neler olduğu anlatılmıştır. Piyasada pazarlama kararlarının nasıl verildiği, yeni ürün ve mevcut ürünler için geliştirilecek stratejiler, pazara yeni giriş yapacak firmaların uygulaması gereken pazarlama stratejileri üzerinde durulmuştur. İkinci kısımda prefabrik beton eleman üretimi yapan firmaların uyguladığı pazarlama stratejileri ele alınmıştır. Dünyada, ülkemizde ve Çukurova Bölgesindeki firmaların uygulamaları incelenmiştir.Ill Üçüncü kısımda beton ve prefabrikasyon konusu anlatılmıştır. Betonun dünyada ve Türkiye'deki gelişimi, prefabrikasyona geçiş, prefabrike elemanların tasarım ve çeşitte gelişimi ve kullanım alanları incelenmiştir. Dördüncü ve son kısımda, Çukurova Bölgesi'nde faaliyet gösteren prefabrik beton üretimi yapan firmaların pazarlama stratejileri belirlenmeye çalışılmıştır. Firmaların mevcut durumları analiz edilerek, geliştirilecek stratejiler üzerine öneriler getirilmiştir. Ayrıca Amerika ve Avrupa'da yer alan sektörün büyük firmalarının uygulamaları hakkındaki bilgiler, internet üzerinden e-mail yoluyla elde edilerek, Çukurova Bölgesi firmalarının anket sonuçlarıyla karşılaştırılmıştır. Anahtar kelimeler : pazarlama, strateji, prefabrik, beton IV ABSTRACT MARKETING STRATEGIES OF PRECAST CONCRETE ELEMENTS PRODUCERS' AT ÇUKUROVA REGION Erol YAKIT Msc. Thesis, Business Department Supervisor : Prof. Dr. Serap ÇABUK November 2001, 69 pages The advancing technology has been forming and expanding new industry areas today. Use of prefabricate concrete elements in construction is widely used sector all over the world. Our country and Çukurova Region had taken the advantages of such change. Modern plants, even their number is low, were established or current plants were modernized and upgraded. When we look at the establishment years of the plants which are producing precast concrete elements located in Çukurova Region, we see that the age of %43 of them is 0-5 years old. By considering that this sector is a developing and wide spreading sector, new entries are expected to join the market. This study was prepared to determine marketing strategies of the firms who are active in Çukurova Region and who are manufacturing precast concrete elements.. In the first stage of this study, marketing strategy variables are explained. How the marketing decisions are taken in the market, what are the strategies for current and newly developed products, and what are the marketing strategies that the firms newly entered to market apply are tried to explain in this study.In the second stage of the study, marketing strategies applied by the firms manufacturing precast concrete elements are considered. The applications of the firms in the world, our country and Çukurova Region are observed. In the third stage, concrete and prefabrication matter were explained and discussed. Development of the concrete in the world and in Turkey, transition to prefabrication, developments of precast elements and their use have been observed and examined. In the forth and last stage of this study, marketing strategies of the firms in Çukurova Region precast concrete manufacturers are determined. By analyzing the current status of the firms, some offers and advices are suggested for the strategies to be determined. Also, the information about the application of the big firms of this sector in United States of America and Europe were provided through internet and e-mail, and this information was compared to questionnaire results of the firms in Çukurova Region. Key words : marketing, strategy, precast, concrete
Collections