L` Origine des elements fantastiques dans les contes de Guy de Maupassants: La solitude, l`intimidation et la folie
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
11 ÖZET GUY DE MAUPASSANT ÖYKÜLERİNDE FANTASTİK ÖĞELERİN KAYNAĞI: YALNIZLIK, KORKU VE DELİLİK Meltem BULCA Yüksek Lisans Tezi, Fransız Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı Danışman: Prof. Dr. Ahmet Necmi YAŞAR Aralık 2001, 96 sayfa Yazınbilimsel bir yöntemle yürütülen bu çalışmada `fantastik edebiyaf'ın en önemli isimlerinden biri olan Guy de Maupassant'ın öykülerinde fantastik öğelerin oluşumuna etke etmesi bakımından `yalnızlık, korku ve delilik` temalarının incelenmesi amaçlandı. Söz konusu bu çalışmayı gerçekleştirmek için; fantastik edebiyatın tarihsel gelişimine ışık tutularak, bu alanda önemli yapıtlar ortaya koymuş olan belli başlı yazarların fantastik düşünceyi yapıtlarında nasıl yorumladıkları anlatıldı. Guy de Maupassant'ın öykülerinde fantastik öğelerin incelemesine geçmeden önce Maupassant'da fantastik, genel bir bakış açısıyla ele alınarak estetik ve teknik yönlerden incelendi. Yazarın hayatı; kişisel düşünce ve deneyimleri, yaşadığı fiziksel ve ruhsal sorunlar araştırılarak bunların yasanıma nasıl etki ettiği ve öykülerine nasıl yansıdığı ortaya konuldu.Ill Maupassant fantastiğinin en önemli temaları olan `yalnızlık, korku ve delilik` temaları yazarın, öykü metinlerinde incelenerek, `O`, `Otel` ve `Cin-Adam` adlı öykülerinde bu temaların nasıl betimlenerek yer aldığı ortaya konuldu. Söz konusu bu Yüksek Lisans Tezi, fantastik edebiyat örneği olan ve alışılagelen fantastik öykülere göre daha zengin bir anlama ve yorumlamaları gerekli kılan, daha derin yazınbilimsel ve ruhbilimsel çözümlemelere olanak veren, olabilirlik ve yaşanabilirlikleri bakımından, okuyucunun insan iç dünyasını daha yakından tanımasını olanaklı kılan Maupassant'ın fantastik öykülerinin araştırılmasına bir katkı olarak kabul edilmelidir. Anahtar sözcükler: Fantastik, özdeşleşme, yalnızlık, korku,delilik. Conseiller de These: Prof.Dr.Ahmet Necmi YAŞAR Decembre 2001, 96 pages Dans ce travail aborde avec la methode litteraire, nous avons eu le but d'analyser les themes de `la solitude, 1' intimidation et la folie` et leur effet incontestable sur la composition des elements fantastiques dans les contes de Guy de Maupassant, considere comme l'un des plus celebres ecrivains de la litteratures française. Au debut de ce travail, en portant la lumiere sur revolution de la litterature fantastique, nous avons aborde comment avait ete traitee l'idee fantastique par certains ecrivains connus, qui avaient dejâ mis en evidence des oeuvres principales dans ce domaine. Avant l'etude des elements fantastiques dans les contes maupassantiens, nous avons etudie `le fantastique de Maupassant`, du point de vue esthetique et technique. En partant de la vie privee de l'ecrivain; de ses experiences et ses opinions personnelles, de sa sensibilite envers les evenements, des malheurs qu'il a subis, nous avons essaye de degager leurs influences sur sa vie et comment l'auteur les avait refletes dans ses contes.essentiels du fantastique de Maupassant et essaye de mettre en evidence comment l'ecrivain les avait decrits dans ses contes Lui?, l'Auberge, et Le Horla. Cette these de maîtrise doit etre consideree comme une contribution â la recherche des contes fantastiques de Maupassant, qui sont bons exemples de la litterature fantastique et qui ont necessite la perception et la comprehension approfondies, et qui ont permis â la fois de proceder â une etude litteraire et psychanalytique laquelle oblige le lecteur â s'interroger sur son `monde interieur`. Les mots cles: Fantastique, identification, solitude, peur, folie.
Collections